Ændring af oplysninger – Spørgsmål og svar

Her har vi samlet svar på de spørgsmål, som vi ofte får om ændring af oplysninger.

Mit navn er ændret

Hvis du skifter navn, får vi som hovedregel automatisk besked om dit navneskifte fra CPR-registeret få dage efter, dit navneskifte er registreret. Har du navne- eller adressebeskyttelse, så modtager vi ikke automatisk dine ændrede oplysninger. I dette tilfælde skal du sende os en kopi af dit nye sundhedskort, hvor dit nye navn fremgår. Du kan også sende os en kopi af en vielses- eller navneattest med oplysningerne. Du kan via din netbank sende os en besked og vedhæfte dokumentationen.

Ønsker du at bestille nyt kort med nyt navn?
Du kan først bestille nyt kort med det nye navn, når det nye navn er opdateret i vores system. Derefter skal ringe eller skrive en besked til os, for at få det nye kort.

Hvad koster det?
Det koster 100 kr. at bestille et nyt kort. Se gældende gebyrer for serviceydelser.

Jeg har fået ny adresse

Flytter du til en ny adresse i Danmark, får vi automatisk din nye adresse fra Folkeregistret.

Har du hemmelig adresse?
Hvis du har hemmelig adresse, eller flytter til udlandet, så skal du informere os om ændringen. Det gør du ved at vedhæfte en kopi af dokumentation for din nye adresse (f.eks. sundhedskort) og sende det til os via din netbank.

Hvordan opdaterer jeg mine kontaktoplysninger?

Ønsker du at ændre dit telefonnummer eller din e-mailadresse hos os, kan du gøre det i din netbank.

Sådan gør du

  • Log på din netbank
  • Klik på menuen med dit navn øverst på siden
  • Klik på "Kontaktoplysninger"
  • Klik på blyant ikonet op i højre hjørne af den hvide boks
  • Slet de oplysninger, der ikke længere er korrekte
  • Tilføj de nye oplysninger ved at klikke på de relevante bokse
  • Tryk ”Ok” for at gemme ændringerne

Bemærk, du skal slette en eventuel Info Service aftale, før du kan slette telefonnummeret eller email-adressen. Husk at tilmelde Info Service igen, når du har tilføjet de nye oplysninger. Klik her og læs hvordan man gør

Hvordan tilmelder eller afmelder jeg mig Info Service?

Med Info Service modtager du en SMS eller e-mail, når du har nye aftaler til godkendelse eller får en ny besked i din netbank, eller hvis din konto går i overtræk.

Du er automatisk tilmeldt servicen. Ønsker du at afmelde Info Service, gør du det i din netbank.

Sådan afmelder du Info Service

  • Log på din netbank
  • Klik på menuen med dit navn øverst på siden
  • Vælg ”Info Service” i undermenuen
  • Klik på aftalen
  • Klik på "Slette aftale"
  • Godkend med MitID

Har du tilføjet nye kontaktoplysninger, skal du tilmelde Info Service igen.

Sådan tilmelder du Info Service

  • Log på din netbank
  • Klik på menuen med dit navn øverst på siden
  • Vælg ”Info Service” i undermenuen
  • Klik på ny aftale og udfyld oplysningerne
  • Godkend med MitID

Hvad koster det?
Infoservice er gratis.

Bemærk, Selvom du afmelder aftalen "Overtræk større end", bliver den tilmeldt igen. Ønsker du ikke at modtage besked ved overtræk, kan du i stedet rette beløbet op, så beskeden ikke sendes ved mindre overtræk.