Ring til os


Kundeservice

Alle hverdage mellem 8.00 og 18.00


Netbank support

Spær kort hos Nets

44 89 29 29 Visa/Dankort

44 89 27 50 MasterCard

Bruges uden for bankens åbningstid

chat
Ring til os
FORSIDE   >   LÅN

Coop Lån - Ansvarlige forbrugslån "Bedst i test"

Få et lån på op til 300.000 kr. til en af markedets laveste renter. Du kan ansøge, selvom du ikke er medlem af Coop.

Find det helt rigtige lån. Ansøg let og sikkert med NemID.

I Coop Bank slipper du for stiftelsesomkostninger og andre gebyrer. Hos os betaler du dine renter – ikke andet. På den måde bliver det nemt, billigt og overskueligt at låne. Du ansøger let og sikkert med NemID, og får dine penge udbetalt hurtigt. 

Godkendelse afhænger af vores individuelle kreditvurdering. Overvej om I skal være to til at søge lånet, da muligheden for at blive godkendt bliver større. Kan vi ikke tilbyde dig renten for CoopLån 100+, vil du muligvis få et alternativt tilbud til en højere rente.

Lån fra 20.000 kr.

CoopLån 20+ er til dig, der har brug for et mindre lån:

  • 9,95 % – variabel pålydende rente
  • Fast ydelse 12-120 mdr.
  • Kåret som "Bedst i test" af Forbrugerådet Tænk Penge

Læs mere om CoopLån 20+

BEREGN OG ANSØG

Lån fra 100.000 til 300.000 kr.

CoopLån 100+ er til dig, der har brug for et større lån:

  • 5,95 % - variabel pålydende rente
  • Fast ydelse 12-120 mdr.
  • Ingen stiftelsesomkostninger eller gebyrer, når du betaler via Betalingsservice

Læs mere om CoopLån 100+

BEREGN OG ANSØG

CoopLån 20+
CoopLån 100+

Lånebeløb

Jeg vil gerne låne...

20.000 kr.
100.000 kr.
300.000 kr.

Løbetid

Jeg betaler tilbage på...

12 mdr.
120 mdr.
120 mdr.

Din månedlige ydelse

1.844 kr.

CoopLån 20+

9,95 %


Samlet lånebeløb:
40.000 kr.

Samlede kreditomkostninger:
4.256 kr.

Samlet tilbagebetalingsbeløb:
44.256 kr.

Variabel debitorrente:
4,94 %

Årlige Omkostning i Procent (ÅOP)
10,3 %

Gebyrer og stiftelsesomkostninger
0 kr.

Din månedlige ydelse

1.844 kr.

CoopLån 100+

5,95 %


Samlet lånebeløb:
150.000 kr.

Samlede kreditomkostninger:
4.256 kr.

Samlet tilbagebetalingsbeløb:
44.256 kr.

Variabel debitorrente:
6,08 %

Årlige Omkostning i Procent (ÅOP)
10,3 %

Gebyrer og stiftelsesomkostninger
0 kr.

Forudsætninger

Lånet optages den 1. i måneden, og betaling sker via Betalingsservice. Månedlig ydelse er rundet op. Samlede kreditomkostninger og samlet tilbagebetalingsbeløb kan grundet afrunding være en smule højere i låneberegneren end på det endelige lån.

Regneeksempel CoopLån 20+

Lånet er på 40.000 kr. Den variable debitorrente udgør 10,33 %. Hvis lånet afvikles over 60 måneder med en månedlig ydelse på 848 kr., udgør de samlede kreditomkostninger (rente) 10.880 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 50.880 kr. ÅOP udgør 10,3 %. Forudsætter, at betaling sker via Betalingsservice.

Forudsætninger

Lånet optages den 1. i måneden, og betaling sker via Betalingsservice. Månedlig ydelse er rundet op. Samlede kreditomkostninger og samlet tilbagebetalingsbeløb kan grundet afrunding være en smule højere i låneberegneren end på det endelige lån.

Regneeksempel CoopLån 100+

Lånet er på 150.000 kr. Den variable debitorrente udgør 6,08 %. Hvis lånet afvikles over 84 måneder med en månedlig ydelse på 2.186 kr., udgør de samlede kreditomkostninger (rente) 33.624 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 183.624 kr. ÅOP udgør 6,1 %. Forudsætter, at betaling sker via Betalingsservice.

Så nemt er det

Vælg et beløb i låneberegner

1. Vælg beløb.
Brug vores låneberegner til at få overblik

Ansøg om lån med NemID

2. Ansøgning.
Ansøg elektronisk med NemID og slip for papirarbejdet

Få et lånetilbud fra Coop Bank

3. Lånetilbud.
Vi kigger på din økonomi og udarbejder et lånetilbud

Underskriv dit lånetilbud og få pengene

4. Udbetaling.
Underskriv lånetilbud med NemID og få dine penge i en fart

Der er hjælp at hente

Her kan du få svar på dine spørgsmål om Coop Lån

Generelt

Kan jeg få et lån i Coop Bank?

Har du et CPR-nummer og fast bopæl i Danmark, kan du ansøge om et Coop Lån. Derudover skal du være over 18 år og ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret.

Skal jeg være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån?

Nej, du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån. Men som medlem har du adgang til flere bankprodukter og fordele i Coop Bank.

Ønsker du at blive medlem af Coop, kan du blive det her.

Er det en god idé at ansøge sammen med min samlever/ægtefælle?

Ja, det kan være en fordel at være to ansøgere, da den samlede kreditvurdering oftest bliver bedre.

Kan jeg bruge et Coop Lån til at komme af med anden gæld?

Ja, du kan med fordel samle dine lån i Coop Bank. Du kan ansøge om et beløb, der svarer til det, du skylder hos dine kreditorer – dog maksimalt 300.000 kr.

Ansøgning

Hvorfor skal jeg give samtykke til SKAT?

Vi skal foretage en kreditvurdering, inden vi kan tilbyde dig et lån. Derfor har vi brug for din seneste årsopgørelse samt dine 3 seneste lønsedler. Vi indhenter selv oplysningerne fra SKAT med dit samtykke. Det hele foregår digitalt.  

Hvad bliver dit samtykke brugt til?

Dit samtykke giver os digital adgang til din seneste årsopgørelse og til oplysninger om din indkomst for de seneste 3 måneder. Vi får kun adgang til oplysningerne fra SKAT én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Oplysningerne bliver brugt til at vurdere din økonomi.

Hvad gør jeg, hvis jeg har udfyldt ansøgningen forkert?

Opdager du en fejl i din låneansøgning, ringer du bare til vores kundeservice på 43 86 11 11. Her kan du give de rigtige informationer.

Kan jeg ansøge igen, hvis jeg tidligere har fået afslag?

Ja, hvis din økonomi har ændret sig, er du altid velkommen til at ansøge igen.

Kan jeg få en forklaring på et afslag?

Nej, vi giver desværre ikke individuelle begrundelser for afslag. Dette gælder for alle kunder i Coop Bank.

Skal jeg indsende en masse papirer for at ansøge om et Coop Lån?

Nej, du skal ikke indsende nogen dokumenter for at komme i gang. I stedet skal du give os samtykke til at hente dine oplysninger digitalt fra SKAT. På den måde får vi adgang til din seneste årsopgørelse og oplysninger om din indkomst for de 3 seneste måneder. Herudfra kan vi lave en kreditvurdering. Vi får kun adgang til oplysningerne én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Skal jeg lave et budget for at få et Coop Lån?

Ja, hvis du skal låne 100.000 kr. eller derover, har vi brug for et budget fra dig. Du kan selv lave et eller bruge vores skabelon – så får du det hele med! Du finder vores budgetskabelon her.

Du får nærmere besked om, hvor og hvordan du skal indsende dit budget. Når vi har modtaget dit budget, ringer vi dig op, så vi sammen kan gennemgå din økonomi.

Udbetaling af lån

Hvornår har jeg mine penge til rådighed?

Når du har underskrevet din låneaftale med NemID i din Netbank, går der kun én bankdag, før pengene står på din konto. Fra du søger online, til vi kan sende dig en lånaftale, går der typisk 2-3 bankdage. Det kræver naturligvis, at alt er udfyldt korrekt i første omgang.

Det tager lidt længere tid, når du søger om et lån på over 100.000 kr. Så skal du nemlig indsende et budget. Det kan være en god idé at lave det på forhånd, så går det hele lidt hurtigere. Du finder vores budgetskabelon her.

Ændring af lån

Kan jeg betale hele mit lån før tid?

Ja, du kan uden problemer indfri dit lån og betale resten af din gæld på én gang. Det koster dig ikke noget at indfri lånet før tid. Alt hvad du skal gøre, er at give os besked via din Netbank.

Kan jeg ændre ydelsen på mit lån?

Ja, du kan godt søge om at få ændret det månedlige beløb, du betaler til dit lån – din ydelse. Ring til os på 43 86 11 11, så kan du få mere at vide.

Kan jeg indbetale ekstra på mit lån?

Ja, du har naturligvis mulighed for at indbetale et ekstra stort beløb. Det bliver registreret som et ekstraordinært afdrag, og det koster ikke noget at betale ekstra. Efterfølgende er din månedlige ydelse uændret, men din løbetid er forkortet, og du skal herefter betale til dit lån i færre måneder. Ring til os på 43 86 11 11, hvis du vil indbetale ekstra på dit lån.

Kan jeg få henstand på mit lån?

Kan du ikke betale din månedlige ydelse og har brug for henstand, så ring til os på 43 86 11 11.

Kan jeg forhøje mit nuværende lån?

Hvis du har brug for at låne mere i forbindelse med dit nuværende lån, kan du ansøge via din Netbank. Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage. Herefter får du svar i Netbanken.

Priser & vilkår

Skal jeg betale gebyrer, når jeg opretter et lån?

Nej, der er ingen stiftelsesgebyrer hos Coop Bank. Når du vælger et Coop Lån, er den eneste udgift dine renter. Se priser og vilkår.

Skal jeg betale en fast eller en variabel rente på mit Coop Lån?

Dit Coop Lån er altid med variabel rente.

Kan jeg risikere, at ydelsen pludselig stiger markant, nu hvor renten er variabel?

Nej, men du vil måske opleve, at renten på dit lån ændrer sig. Når vi hæver renten, risikerer vi, at vores kunder indfrier deres lån og søger andre banker. Derfor vil en rentestigning sandsynligvis kun forekomme, når hele markedet oplever en rentestigning.

I de år Coop Bank har udbudt lån, er det endnu ikke sket, at vi har hævet renten. Vi har derimod sænket den i takt med markedsudviklingen. Skulle det ske, modtager du altid skriftligt varsel inden rentestigningen.

Hvor kan jeg se rentesatsen på mit lån?

Du kan se rentesatsen på dit lån i din låneaftale. Du finder den også i din Netbank under fanen "Kontovilkår", som du finder under "Konti og posteringer".

Hvordan betaler jeg ydelsen på mit lån?

Når du opretter et Coop Lån bliver du automatisk tilmeldt Betalingsservice. Den første i måneden trækker vi låneydelsen fra din konto. Hvis du afmelder Betalingsserviceaftalen, får du i stedet tilsendt indbetalingskort. Det koster 20 kr. i gebyr pr. måned.

Kan jeg få et lån i Coop Bank?

Har du et CPR-nummer og fast bopæl i Danmark, kan du ansøge om et Coop Lån. Derudover skal du være over 18 år og ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret.

Skal jeg være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån?

Nej, du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån. Men som medlem har du adgang til flere bankprodukter og fordele i Coop Bank.

Ønsker du at blive medlem af Coop, kan du blive det her.

Er det en god idé at ansøge sammen med min samlever/ægtefælle?

Ja, det kan være en fordel at være to ansøgere, da den samlede kreditvurdering oftest bliver bedre.

Kan jeg bruge et Coop Lån til at komme af med anden gæld?

Ja, du kan med fordel samle dine lån i Coop Bank. Du kan ansøge om et beløb, der svarer til det, du skylder hos dine kreditorer – dog maksimalt 300.000 kr.

Hvorfor skal jeg give samtykke til SKAT?

Vi skal foretage en kreditvurdering, inden vi kan tilbyde dig et lån. Derfor har vi brug for din seneste årsopgørelse samt dine 3 seneste lønsedler. Vi indhenter selv oplysningerne fra SKAT med dit samtykke. Det hele foregår digitalt.  

Hvad bliver dit samtykke brugt til?

Dit samtykke giver os digital adgang til din seneste årsopgørelse og til oplysninger om din indkomst for de seneste 3 måneder. Vi får kun adgang til oplysningerne fra SKAT én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Oplysningerne bliver brugt til at vurdere din økonomi.

Hvad gør jeg, hvis jeg har udfyldt ansøgningen forkert?

Opdager du en fejl i din låneansøgning, ringer du bare til vores kundeservice på 43 86 11 11. Her kan du give de rigtige informationer.

Kan jeg ansøge igen, hvis jeg tidligere har fået afslag?

Ja, hvis din økonomi har ændret sig, er du altid velkommen til at ansøge igen.

Kan jeg få en forklaring på et afslag?

Nej, vi giver desværre ikke individuelle begrundelser for afslag. Dette gælder for alle kunder i Coop Bank.

Skal jeg indsende en masse papirer for at ansøge om et Coop Lån?

Nej, du skal ikke indsende nogen dokumenter for at komme i gang. I stedet skal du give os samtykke til at hente dine oplysninger digitalt fra SKAT. På den måde får vi adgang til din seneste årsopgørelse og oplysninger om din indkomst for de 3 seneste måneder. Herudfra kan vi lave en kreditvurdering. Vi får kun adgang til oplysningerne én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Skal jeg lave et budget for at få et Coop Lån?

Ja, hvis du skal låne 100.000 kr. eller derover, har vi brug for et budget fra dig. Du kan selv lave et eller bruge vores skabelon – så får du det hele med! Du finder vores budgetskabelon her.

Du får nærmere besked om, hvor og hvordan du skal indsende dit budget. Når vi har modtaget dit budget, ringer vi dig op, så vi sammen kan gennemgå din økonomi.

Hvornår har jeg mine penge til rådighed?

Når du har underskrevet din låneaftale med NemID i din Netbank, går der kun én bankdag, før pengene står på din konto. Fra du søger online, til vi kan sende dig en lånaftale, går der typisk 2-3 bankdage. Det kræver naturligvis, at alt er udfyldt korrekt i første omgang.

Det tager lidt længere tid, når du søger om et lån på over 100.000 kr. Så skal du nemlig indsende et budget. Det kan være en god idé at lave det på forhånd, så går det hele lidt hurtigere. Du finder vores budgetskabelon her.

Kan jeg betale hele mit lån før tid?

Ja, du kan uden problemer indfri dit lån og betale resten af din gæld på én gang. Det koster dig ikke noget at indfri lånet før tid. Alt hvad du skal gøre, er at give os besked via din Netbank.

Kan jeg ændre ydelsen på mit lån?

Ja, du kan godt søge om at få ændret det månedlige beløb, du betaler til dit lån – din ydelse. Ring til os på 43 86 11 11, så kan du få mere at vide.

Kan jeg indbetale ekstra på mit lån?

Ja, du har naturligvis mulighed for at indbetale et ekstra stort beløb. Det bliver registreret som et ekstraordinært afdrag, og det koster ikke noget at betale ekstra. Efterfølgende er din månedlige ydelse uændret, men din løbetid er forkortet, og du skal herefter betale til dit lån i færre måneder. Ring til os på 43 86 11 11, hvis du vil indbetale ekstra på dit lån.

Kan jeg få henstand på mit lån?

Kan du ikke betale din månedlige ydelse og har brug for henstand, så ring til os på 43 86 11 11.

Kan jeg forhøje mit nuværende lån?

Hvis du har brug for at låne mere i forbindelse med dit nuværende lån, kan du ansøge via din Netbank. Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage. Herefter får du svar i Netbanken.

Skal jeg betale gebyrer, når jeg opretter et lån?

Nej, der er ingen stiftelsesgebyrer hos Coop Bank. Når du vælger et Coop Lån, er den eneste udgift dine renter. Se priser og vilkår.

Skal jeg betale en fast eller en variabel rente på mit Coop Lån?

Dit Coop Lån er altid med variabel rente.

Kan jeg risikere, at ydelsen pludselig stiger markant, nu hvor renten er variabel?

Nej, men du vil måske opleve, at renten på dit lån ændrer sig. Når vi hæver renten, risikerer vi, at vores kunder indfrier deres lån og søger andre banker. Derfor vil en rentestigning sandsynligvis kun forekomme, når hele markedet oplever en rentestigning.

I de år Coop Bank har udbudt lån, er det endnu ikke sket, at vi har hævet renten. Vi har derimod sænket den i takt med markedsudviklingen. Skulle det ske, modtager du altid skriftligt varsel inden rentestigningen.

Hvor kan jeg se rentesatsen på mit lån?

Du kan se rentesatsen på dit lån i din låneaftale. Du finder den også i din Netbank under fanen "Kontovilkår", som du finder under "Konti og posteringer".

Hvordan betaler jeg ydelsen på mit lån?

Når du opretter et Coop Lån bliver du automatisk tilmeldt Betalingsservice. Den første i måneden trækker vi låneydelsen fra din konto. Hvis du afmelder Betalingsserviceaftalen, får du i stedet tilsendt indbetalingskort. Det koster 20 kr. i gebyr pr. måned.

Lån til det vigtigste sted i dit liv

Lån penge til boligforbedringer. Giv din bolig ekstra værdi eller få lavere energiudgifter.

Lån til nyt køkken

Nyt køkken

Drømmer du om et nyt køkken? Når køkkenet trænger til udskiftning, er et Coop Lån et af de billigste lån, du kan vælge.

Læs om lån til et nyt køkken 

 

Lån til nyt fyr

Nyt fyr

Er det tid til at få skiftet fyret? Et almindeligt gasfyr holder mellem 10 og 30 år, men det kan sagtens betale sig at skifte gasfyret før tid.

Læs om lån til nyt fyr 

Lån til isolering af hus

Isolering af dit hus

Hvad koster det at isolere loftet? Bliver huset mere energivenligt, er det godt for både miljøet og for din pengepung.

Læs om lån til isolering af hus

 

Lån til nyt badeværelse

Nyt badeværelse

Skal badeværelset udskiftes? Badeværelset er det vigtigste rum i dit hjem – renovering og istandsættelse kan øge værdien af din bolig.

Læs om lån til nyt badeværelse   

Ansvarlige lån – Ikke kun til medlemmerne

Vores bank er skabt til de 1,7 millioner danskere, der er medlemmer i Coop. Selvom du ikke er medlem, kan du låne hos os. Det koster naturligvis penge, men hos os er det kun renter, du skal betale. Det er fair for vores medlemmer og alle andre.

Vi ønsker heller ikke at låne ud til nogen, hvis økonomi ikke kan bære den månedlige ydelse. Det synes vi er uansvarligt. Derfor siger vi nogle gange nej. Og vi kan finde på at spørge til dit budget, så vi er sikre på, at det er en god idé for dig at låne.

Gode råd, når du vælger lån

Gode råd når du vælger lån

Vælg et lån med lav ÅOP

Lav ÅOP, Årlige omkostninger i Procent - det er det billigste. ÅOP er de gebyrer, renter og andre udgifter du skal betale i forbindelse med et lån.

 

Læg et budget, inden du låner

En god låneoplevelse starter med et godt budget. Kig både på din økonomi nu og ude i fremtiden. Hent vores budgetskabelon.

 

Overvej at samle dine lån ét sted

Små lån er ofte dyre, og samler du dem et sted, får du overblik og færre løbende omkostninger.

 

Betal din månedlige ydelse via Betalingsservice

Betalingsservice glemmer aldrig. Så er du sikker på at betale til tiden, og du undgår gebyrer.

Trustpilot< /div>< !-- End TrustBox widget -->