En indsigelse eller anmeldelse af kortmisbrug skal ske omgående for at undgå, at sagen forældes. Vi anbefaler derfor, at du som minimum hver 14. dag gennemgår din posteringsoversigt i din netbank.
Hvis du opdager korttransaktioner på dit kort fra et betalingssted, som du ikke kender, og på transaktioner du ikke kan vedkende dig, skal du anmelde en kortmisbrugssag til os.
Det er vigtigt, at du i sådanne tilfælde straks spærrer dit kort. Du kan spærre dit kort i din netbank eller ved at kontakte Coop Bank på telefon 43 86 11 11.
Udenfor bankens åbningstid kan du kontakte Nets på telefon:
Mastercard: 44 89 27 50
Visa/Dankort: 44 89 29 29
Er dit kort blevet anvendt to gange til samme betaling eller har du ikke modtaget den vare eller service, som du har betalt for med dit kort, så har du mulighed for at gøre indsigelse. Og så kan vi muligvis hjælpe dig med at få pengene igen.
Inden du gør indsigelse til Coop Bank, skal du altid selv søge at løse problemet med den forretning, du har handlet med.
Vær opmærksom på, at linket åbner i et nyt vindue og leder dig hen til indsigelsesportal hos Nets, som ekspederer alle indsigelser fra kunder på vegne af Coop Bank.
Pr. 1. januar 2018 blev forretninger og netbutikker i Danmark (og EU) påkrævet ikke at opkræve kortgebyr for betaling med internationale betalingskort.
Oplever du, at butikken fejlagtigt har opkrævet kortgebyr, skal du først kontakte forretningen for at finde en løsning. Kan I ikke, i fællesskab, finde en løsning, skal du kontakte konkurrence og forbrugerstyrelsen på mail kfst@kfst.dk med en kopi af din bon.
Har du spørgsmål eller brug for yderligere vejledning, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 43 86 11 11.