Du ansøger let og sikkert om at låne penge, og du får dine penge udbetalt hurtigt. Din ansøgning er ikke bindende, og du har 14 dages fortrydelsesret, når du har underskrevet en låneaftale. Godkendelse af lånet afhænger af vores individuelle kreditvurdering.
OBS! Hvis I er 2 fra samme husstand som søger om lånet, vil muligheden for at blive godkendt til en lavere rente være større.
CoopLån 20+ er til dig, der har brug for et mindre lån:
CoopLån 50+ er til dig, der har brug for et større lån:
Forudsætninger
Lånet optages den 1. i måneden, og betaling sker via Betalingsservice. Månedlig ydelse er rundet op. Samlede kreditomkostninger og samlet tilbagebetalingsbeløb kan grundet afrunding være en smule højere i låneberegneren end på det endelige lån.
Regneeksempel CoopLån 20+
Lånebeløbet er på 40.000 kr. Den variable debitorrente udgør 10,00 %. Hvis lånet afvikles over 60 måneder med en månedlig ydelse på 842 kr., udgør de samlede kreditomkostninger (rente) 10.520 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 50.520 kr. ÅOP udgør 10,00 %. Forudsætter, at betaling sker via Betalingsservice.
Forudsætninger
Lånet optages den 1. i måneden, og betaling sker via Betalingsservice. Månedlig ydelse er rundet op. Samlede kreditomkostninger og samlet tilbagebetalingsbeløb kan grundet afrunding være en smule højere i låneberegneren end på det endelige lån. Løbetiden er som udgangspunkt minimum 24 mdr.
Regneeksempel CoopLån 100+
Lånet er på 150.000 kr. Den variable debitorrente udgør 5,95 %. Hvis lånet afvikles over 84 måneder med en månedlig ydelse på 2.177 kr., udgør de samlede kreditomkostninger (rente) 32.868 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 182.868 kr. ÅOP udgør 5,95 %. Forudsætter, at betaling sker via Betalingsservice.
Forudsætninger
Lånet optages den 1. i måneden, og betaling sker via Betalingsservice. Månedlig ydelse er rundet op. Samlede kreditomkostninger og samlet tilbagebetalingsbeløb kan grundet afrunding være en smule højere i låneberegneren end på det endelige lån. Løbetiden er som udgangspunkt minimum 24 mdr.
Regneeksempel CoopLån 50+
Lånebeløbet er på 150.000 kr. Den variable debitorrente udgør 6,08 – 15,09 %. Hvis lånet afvikles over 84 måneder med en månedlig ydelse på 2.230 - 2.879 kr., udgør de samlede kreditomkostninger (rente + etableringsomkostning) 37.320 - 91.836 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 187.320 - 241.836 kr. ÅOP udgør 6,72 - 15,86 %. Forudsætter, at betaling sker via Betalingsservice.
1. Vælg beløb
Brug vores låneberegner til at få overblik
2. Ansøgning
Ansøg elektronisk med MitID og slip for papirarbejdet
3. Lånetilbud
Vi kigger på din økonomi og udarbejder et lånetilbud
4. Udbetaling
Underskriv lånetilbud med MitID og få dine penge i en fart
Når du ansøger om at låne penge hos os, er vi som bank forpligtet til at foretage en kreditværdighedsvurdering af dig. Formålet med denne vurdering er at sikre, at din økonomi er tilstrækkelig robust til at kunne håndtere tilbagebetalingen af lånet og samtidig kunne dække dine øvrige faste omkostninger. Der er lovkrav om, at vi skal have dokumentation for de økonomiske oplysninger, der bruges til beregningen af dit rådighedsbeløb (dvs. dine indtægter og udgifter).
Til at indsamle disse oplysninger samarbejder vi med Monthio – en virksomhed, godkendt af Finanstilsynet, som er specialiseret i at hente transaktioner fra dine bankkonti. Alle oplysninger som indsamles behandles selvfølgelig sikkert og fortroligt.
Tilføj Økonomisikring Lån til dit Coop Lån, så behøver du ikke bekymre dig om den månedlige ydelse på lånet, hvis du bliver syg eller mister jobbet.
Forsikringen kan indfri dit lån med op til 425.000 kr. og i nogle tilfælde dækker Økonomisikring Lån din månedlige ydelse i op til 12 måneder.
Drømmer du om et nyt køkken? Når køkkenet trænger til udskiftning, er et Coop Lån et af de billigste lån, du kan vælge.
Det er en god idé at overveje at skifte olie- eller gasfyret med en billigere løsning. Få en attraktiv rente hos Coop Bank.
Læs om lån til udskiftning af fyr
Er det blevet tid til at skifte taget på dit hus, eller trænger din bolig til en større ombygning af køkken eller badeværelse?
Skal du flytte i lejebolig? Ansøg om et indskudslån, uanset om det drejer sig om indskud til privat udlejer eller et boligselskab.
Byg dit drømmehjem med et billigt lån fra Coop Bank.
Skal badeværelset udskiftes? Badeværelset er det vigtigste rum i dit hjem – renovering og istandsættelse kan øge værdien af din bolig.
Læs om lån til nyt badeværelse
Er det tid til en varmepumpe? Så kan du i nogle tilfælde spare helt op til 50 % på din varmeregning, når du skifter til en ny varmepumpe.
Hvad koster det at isolere loftet? Bliver huset mere energivenligt, er det godt for både miljøet og for din pengepung.
Læs om lån til isolering af hus
Står du og har fundet drømmelejligheden. Så hjælper vi dig gerne med at realisere dine boligdrømme med et lån fra Coop Bank.
Skal du forskønne dit hjem med nye møbler? Med et lån til møbler, kan du få styr på finansieringen.
Her kan du få svar på dine spørgsmål om Coop Lån
Har du et CPR-nummer og fast bopæl i Danmark, kan du ansøge om et Coop Lån. Derudover skal du være over 18 år og ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret.
Nej, du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån.
Ja, det kan være en fordel at være to ansøgere, da den samlede kreditvurdering oftest bliver bedre.
Ja, du kan med fordel samle dine lån i Coop Bank. Du kan ansøge om et beløb, der svarer til det, du skylder hos dine kreditorer – dog maksimalt 350.000 kr.
Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger, herunder seneste årsopgørelse samt seneste lønsedler/pensionsmeddelelser for de sidste 12 måneder. Vi indhenter selv oplysningerne digitalt via Skatteforvaltningen med din tilladelse.
Bemærk, vi modtager kun oplysningerne én gang, og du kan til enhver til tilbagekalde dit samtykke.
Dit samtykke giver os digital adgang til din seneste årsopgørelse og til oplysninger om din indkomst for de seneste 12 måneder. Vi får kun adgang til oplysningerne fra Skatteforvaltningen én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Oplysningerne bliver brugt til at vurdere din økonomi.
Opdager du en fejl i din låneansøgning, ringer du bare til vores kundeservice på 43 86 11 11. Her kan du give de rigtige informationer.
Når du har underskrevet din låneaftale med MitID i din Netbank, går der kun én bankdag, før pengene står på din konto. Fra du søger online, til vi kan sende dig en låneaftale, går der typisk 2-3 bankdage. Det kræver naturligvis, at alt er udfyldt korrekt i første omgang.
Vi anbefaler, at du kontakter os, hvis din økonomiske situation har ændret sig, så vi kan rådgive dig om den bedste fremgangsmåde.
Nej, vores afslag baserer sig på en grundig vurdering af de oplysninger, du har indtastet, din indkomst, din historik samt din formue og tilgængelige midler.
Desværre giver vi ikke altid en detaljeret begrundelse for vores afslag på lån.
Nej, du skal ikke indsende nogen dokumenter for at komme i gang. I stedet skal du give os samtykke til at hente dine oplysninger digitalt fra Skatteforvaltningen. På den måde får vi adgang til din seneste årsopgørelse og oplysninger om din indkomst for de seneste 12 måneder. Herudfra kan vi lave en kreditvurdering. Vi får kun adgang til oplysningerne én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.
Ja, du kan uden problemer indfri dit lån og betale resten af din gæld på én gang. Alt hvad du skal gøre, er at give os besked. Det koster 0 kr. at indfri lånet.
Du kan kontakte os ved at skrive en besked i din netbank, i mobilbanken, eller ved at ringe til os telefonisk på 43 86 11 11.
Du er altid velkommen til at ansøge om ændring af din låneydelse. Der kan forekomme gebyrer for en evt. udskydelse eller ændring af ydelsen.
Du kan til enhver tid bede os foretage en ekstra indbetaling på dit lån.
Sådan gør du
Oplys i beskeden:
Bemærk, vi registrerer en ekstra indbetaling som et ekstraordinært afdrag, hvorfor du ikke kan få pengene udbetalt igen. Din månedlige ydelse forbliver uændret ved ekstraordinære afdrag.
Kan du ikke betale din månedlige ydelse og har brug for henstand, så kan du skrive til os i netbanken eller ringe til os på 43 86 11 11.
Ønsker du at forhøje dit nuværende Coop Lån, skal du gøre følgende:
Låneberegneren
- Vælg det samlede nye lånebeløb i vores låneberegner. Dvs. din nuværende restgæld + det beløb, du ønsker at forhøje lånet med.
Ansøgningsflowet
- Vælg "Indfrielse af lån eller kredit” under spørgsmål omkring låneformål
- Skriv restgælden på det nuværende Coop Lån under ”Hvad er det samlede beløb, du ønsker at indfri?”.
Nej, din ydelse vil som udgangspunkt ikke stige, hvis renten på dit lån ændrer sig. Vi vil i stedet tillægge stigningen i din løbetid på lånet.
Du kan se rentesatsen på dit lån i din låneaftale. Du finder den også i din Netbank under fanen "Kontovilkår", som du finder under "Konti og posteringer".
Når du opretter et Coop Lån bliver du automatisk tilmeldt Betalingsservice. Den første i måneden trækker vi låneydelsen fra din konto. Hvis du afmelder Betalingsserviceaftalen, får du i stedet tilsendt indbetalingskort.
Se gebyr for ”Betaling af ydelse via indbetalingskort (FI-kort)” her
Har du et CPR-nummer og fast bopæl i Danmark, kan du ansøge om et Coop Lån. Derudover skal du være over 18 år og ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret.
Nej, du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån.
Ja, det kan være en fordel at være to ansøgere, da den samlede kreditvurdering oftest bliver bedre.
Ja, du kan med fordel samle dine lån i Coop Bank. Du kan ansøge om et beløb, der svarer til det, du skylder hos dine kreditorer – dog maksimalt 350.000 kr.
Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger, herunder seneste årsopgørelse samt seneste lønsedler/pensionsmeddelelser for de sidste 12 måneder. Vi indhenter selv oplysningerne digitalt via Skatteforvaltningen med din tilladelse.
Bemærk, vi modtager kun oplysningerne én gang, og du kan til enhver til tilbagekalde dit samtykke.
Dit samtykke giver os digital adgang til din seneste årsopgørelse og til oplysninger om din indkomst for de seneste 12 måneder. Vi får kun adgang til oplysningerne fra Skatteforvaltningen én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Oplysningerne bliver brugt til at vurdere din økonomi.
Opdager du en fejl i din låneansøgning, ringer du bare til vores kundeservice på 43 86 11 11. Her kan du give de rigtige informationer.
Når du har underskrevet din låneaftale med MitID i din Netbank, går der kun én bankdag, før pengene står på din konto. Fra du søger online, til vi kan sende dig en låneaftale, går der typisk 2-3 bankdage. Det kræver naturligvis, at alt er udfyldt korrekt i første omgang.
Vi anbefaler, at du kontakter os, hvis din økonomiske situation har ændret sig, så vi kan rådgive dig om den bedste fremgangsmåde.
Nej, vores afslag baserer sig på en grundig vurdering af de oplysninger, du har indtastet, din indkomst, din historik samt din formue og tilgængelige midler.
Desværre giver vi ikke altid en detaljeret begrundelse for vores afslag på lån.
Nej, du skal ikke indsende nogen dokumenter for at komme i gang. I stedet skal du give os samtykke til at hente dine oplysninger digitalt fra Skatteforvaltningen. På den måde får vi adgang til din seneste årsopgørelse og oplysninger om din indkomst for de seneste 12 måneder. Herudfra kan vi lave en kreditvurdering. Vi får kun adgang til oplysningerne én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.
Ja, du kan uden problemer indfri dit lån og betale resten af din gæld på én gang. Alt hvad du skal gøre, er at give os besked. Det koster 0 kr. at indfri lånet.
Du kan kontakte os ved at skrive en besked i din netbank, i mobilbanken, eller ved at ringe til os telefonisk på 43 86 11 11.
Du er altid velkommen til at ansøge om ændring af din låneydelse. Der kan forekomme gebyrer for en evt. udskydelse eller ændring af ydelsen.
Du kan til enhver tid bede os foretage en ekstra indbetaling på dit lån.
Sådan gør du
Oplys i beskeden:
Bemærk, vi registrerer en ekstra indbetaling som et ekstraordinært afdrag, hvorfor du ikke kan få pengene udbetalt igen. Din månedlige ydelse forbliver uændret ved ekstraordinære afdrag.
Kan du ikke betale din månedlige ydelse og har brug for henstand, så kan du skrive til os i netbanken eller ringe til os på 43 86 11 11.
Ønsker du at forhøje dit nuværende Coop Lån, skal du gøre følgende:
Låneberegneren
- Vælg det samlede nye lånebeløb i vores låneberegner. Dvs. din nuværende restgæld + det beløb, du ønsker at forhøje lånet med.
Ansøgningsflowet
- Vælg "Indfrielse af lån eller kredit” under spørgsmål omkring låneformål
- Skriv restgælden på det nuværende Coop Lån under ”Hvad er det samlede beløb, du ønsker at indfri?”.
Nej, din ydelse vil som udgangspunkt ikke stige, hvis renten på dit lån ændrer sig. Vi vil i stedet tillægge stigningen i din løbetid på lånet.
Du kan se rentesatsen på dit lån i din låneaftale. Du finder den også i din Netbank under fanen "Kontovilkår", som du finder under "Konti og posteringer".
Når du opretter et Coop Lån bliver du automatisk tilmeldt Betalingsservice. Den første i måneden trækker vi låneydelsen fra din konto. Hvis du afmelder Betalingsserviceaftalen, får du i stedet tilsendt indbetalingskort.
Se gebyr for ”Betaling af ydelse via indbetalingskort (FI-kort)” her
Lav ÅOP, Årlige omkostninger i Procent - det er det billigste. ÅOP er de gebyrer, renter og andre udgifter du skal betale i forbindelse med et lån. Bliv klogere på ÅOP.
En god låneoplevelse starter med et godt budget. Kig både på din økonomi nu og ude i fremtiden. Ved at lægge et budget kan du lettere sikre, at du har plads i økonomien til at låne penge. Hent vores budgetskabelon.
Når du ansøger om et lån, foretager vi en kreditvurdering. Det gør vi for at sikre, at du er i stand til at betale lånets ydelser uden at blive overgældsat. Læs mere om kreditvurdering.
Små lån er ofte dyre, og samler du dem et sted, får du overblik og færre løbende omkostninger. Læs mere om samlelån.
Betalingsservice glemmer aldrig. Så er du sikker på at betale til tiden, og du undgår gebyrer. Læs mere om Betalingsservice.
Er den gamle campingvogn klar til udskiftning? Få et billigt lån til en lav rente og skift campingvognen ud med god samvittighed.
Livet på landevejen er fantastisk. Gør drømmen til virkelighed og nyd verden på en ny MC.
Er det på tide at opgradere til en elbil? Lån til køb af elbil med 0,75 procentpoint i rabat på renten. Oplev køreglæden imens, at du gør en forskel for kloden.
Skal I snart giftes? Lån til bryllup med Coop Bank til en af markedets laveste renter. Planlæg dit drømmebryllup uden bekymringer.
For mange er tandlægeregningen en uforudset udgift. Med et lån til tandlæge kan du få dækket dine tandlægebehandlinger, uden at budgettet skrider.
Det kan være en stor og uforudset udgift, når computeren går i stykker. Med et lån til elektronik skal du ikke bekymre dig om finansieringen, når du mangler ny elektronik.
Skal familiens ferier foregå på vandet fremover? Eller er du fritidsfisker? Få finansieret din båd med et Coop Lån til en lav rente.
Finansier din næste bil med et Coop Billån til lav rente. Du kan låne til bilen, uanset om du selv har en udbetaling eller ej.
For mange familier er konfirmationen en af livets største festdage, og vi kan hjælpe med det økonomiske. Få styr på festens budgetposter med et lån til konfirmation.
Har du brug for at låne penge til at betale gæld? Se dine muligheder for at låne penge og få mere luft i budgettet.
Læs om lån til indfrielse af gæld
Drømmerejsen kan blive en dyr fornøjelse. Med et ferielån er du godt på vej mod spændende destinationer og oplevelser.
At blive forældre er en af livets største gaver, men det er også dyrt, og kræver økonomisk overblik. Med et lån til babyudstyr kan I få styr på babybudgettet.
I Coop Bank vil vi gerne gå forrest for at sikre alle kunder ansvarlige lån. Derfor giver vi i nogle tilfælde afslag på låneansøgninger til kunder, hvis økonomi ikke kan bære den månedlige ydelse – det, synes vi, er det mest ansvarlige.