Nyt kort - Spørgsmål og svar

Her har vi samlet svar på de spørgsmål, som vi ofte får om nyt kort.

Får jeg automatisk et nyt kort, når det gamle udløber?

I god tid inden dit gamle kort udløber, bestiller vi automatisk et nyt til dig. Du kan fortsætte med at bruge dit kort indtil den sidste dag i den måned det udløber.

Eksempel
Udløber dit kort eksempelvis 08/24, kan du bruge kortet frem til d. 31. august 2024.

Du modtager det nye kort ca. 1,5 måned før dit nuværende kort udløber. 

Hvordan genbestiller jeg et kort?

Er dit kort ødelagt, kan du nemt bestille et nyt i din Netbank.

Sådan gør du

  • Log på din Netbank.
  • Vælg ”Konti og kort” i menuen, herefter "Kort".
  • Tryk på "Flere funktioner".
  • Tryk på ”Genbestilling af kort” under det kort, som du ønsker at genbestille.
  • Følg vejledningen på skærmen.

Ekspeditionstid
Du vil modtage dit kort i løbet af 10-12 hverdage. Du kan mod ekstra gebyr vælge at få kortet bestilt som hastebestilling, og du vil typisk modtage kortet inden for 5 hverdage, afhængig af postomdeling.

Se aktuelle gebyrer for serviceydelser

Bemærk
Er dit kort spærret, kan du ikke selv genbestille det i netbanken, men skal i stedet kontakte os på 43 86 11 11

Hvordan bestiller jeg et ekstra kort til en af mine nærmeste?

Som kunde, har du og en af dine nærmeste mulighed for begge at få hver jeres betalingskort til den samme Coop Bank konto. Det ekstra kort kan f.eks. være til din samlever eller ægtefælle.

Du bestemmer selv, om du giver personen fuldmagt til kontoen eller om du opretter personen som medkontohaver, så det bliver en fælleskonto.

Du kan læse mere om fuldmagt eller ansøge om fælleskonto her

Skal du aktivere et nyt kort?

Har du bestilt eller genbestilt et betalingskort, virker kortet først, når du har modtaget og aktiveret det i netbank eller mobilbank.

Læs hvordan du aktiverer dit kort