Gør det muligt for både dig og én af dine nærmeste at købe ind fra samme konto med Coop Betalingskort. Eller få mulighed for at betale jeres fælles regninger i netbanken.
Du vælger selv, hvem du vil dele din økonomi med. Det kan fx være din samlever eller ægtefælle. Opretter I en fælleskonto, eller får du lavet en fuldmagt til en af dine personlige konti, så får I en mere fleksibel dagligdag.
Forskellen mellem de to løsninger ligger I, hvem der ejer pengene på kontoen, og hvem der er ansvarlig for gæld/kredit. På en fælleskonto er I begge ansvarlige. Vælger I en løsning med personlig konto og fuldmagt, er det kun kontohaveren, der er ansvarlig.
Giv adgang til din personlige konto med en fuldmagt. Det kan fx være til din lønkonto.
Opret en fælleskonto, hvor I begge er kontohavere. Det kan fx være en lønkonto eller en budgetkonto til jeres faste, fælles udgifter.
Der er hjælp at hente
Her kan du få svar på dine spørgsmål om fuldmagt til din personlige konto og medkontohaver på en fælleskonto
For at tilbagekalde en fuldmagt skal du skrive en besked til os i din netbank eller mobilbank. Haster det, anbefaler vi, du kontakter os på 43 86 11 11, så vi kan behandle tilbagekaldelsen med det samme. Der kan være ekspeditionstid på behandling af vores netbankbeskeder.
Sådan gør du i netbanken
• Log på din netbank
• Vælg ”Beskeder” (øverste højre hjørne)
• Vælg "Sende en ny besked" (nederst på siden)
Sådan gør du i mobilbanken
• Åbn mobilbank
• Vælg ”Beskeder” (menuen i bunden)
• Klik på ikonet for ny besked
Ja, I kan ansøge om en kassekredit på en fælleskonto. Det kræver begge kontohaveres accept, men det er nok, at en af jer ansøger via netbanken.
Ja, I kan faktisk begge have jeres fælleskonto som jeres NemKonto og få fx løn, SU, børnepenge og pension direkte ind på kontoen. Vi anbefaler dog, at I har hver jeres NemKonto.
Ved dødsfald vil der generelt blive foretaget en spærring af afdødes konti og kort, ligesom Betalingsservice vil blive standset. Dette gælder også, hvis afdøde er medejer af kontoen.
Da dette kan medføre økonomiske udfordringer for de efterladte, anbefaler vi derfor, at I opretter hver jeres NemKonto til udbetaling af løn og/eller andre ydelser.
Bemærk, at alle fuldmagter ligeledes bortfalder ved dødsfald.
Ønsker I at opsige en fælleskonto, skal I begge skrive en besked til os, hvor I opsiger kontoen. I skal skrive beskeden fra jeres personlige netbank eller mobilbank. I skal desuden angive et reg.nr. og kontonr., hvor vi kan overføre indestående og en eventuel manglende rente til.
Sådan gør du i netbanken
• Log på din netbank
• Vælg ”Beskeder” (øverst til højre)
• Vælg "Sende en ny besked" nederst på siden
Sådan gør du i mobilbanken
• Åbn mobilbank
• Vælg ”Beskeder” (menuen i bunden)
• Klik på ikonet for ny besked
For at tilbagekalde en fuldmagt skal du skrive en besked til os i din netbank eller mobilbank. Haster det, anbefaler vi, du kontakter os på 43 86 11 11, så vi kan behandle tilbagekaldelsen med det samme. Der kan være ekspeditionstid på behandling af vores netbankbeskeder.
Sådan gør du i netbanken
• Log på din netbank
• Vælg ”Beskeder” (øverste højre hjørne)
• Vælg "Sende en ny besked" (nederst på siden)
Sådan gør du i mobilbanken
• Åbn mobilbank
• Vælg ”Beskeder” (menuen i bunden)
• Klik på ikonet for ny besked
Ja, I kan ansøge om en kassekredit på en fælleskonto. Det kræver begge kontohaveres accept, men det er nok, at en af jer ansøger via netbanken.
Ja, I kan faktisk begge have jeres fælleskonto som jeres NemKonto og få fx løn, SU, børnepenge og pension direkte ind på kontoen. Vi anbefaler dog, at I har hver jeres NemKonto.
Ved dødsfald vil der generelt blive foretaget en spærring af afdødes konti og kort, ligesom Betalingsservice vil blive standset. Dette gælder også, hvis afdøde er medejer af kontoen.
Da dette kan medføre økonomiske udfordringer for de efterladte, anbefaler vi derfor, at I opretter hver jeres NemKonto til udbetaling af løn og/eller andre ydelser.
Bemærk, at alle fuldmagter ligeledes bortfalder ved dødsfald.
Ønsker I at opsige en fælleskonto, skal I begge skrive en besked til os, hvor I opsiger kontoen. I skal skrive beskeden fra jeres personlige netbank eller mobilbank. I skal desuden angive et reg.nr. og kontonr., hvor vi kan overføre indestående og en eventuel manglende rente til.
Sådan gør du i netbanken
• Log på din netbank
• Vælg ”Beskeder” (øverst til højre)
• Vælg "Sende en ny besked" nederst på siden
Sådan gør du i mobilbanken
• Åbn mobilbank
• Vælg ”Beskeder” (menuen i bunden)
• Klik på ikonet for ny besked