Ring til os


Kundeservice

Alle hverdage mellem 8.00 og 18.00


Netbank support

Spær kort hos Nets

44 89 29 29 Visa/Dankort

44 89 27 50 MasterCard

Bruges uden for bankens åbningstid

chat
Ring til os
FORSIDE   >   OM COOP BANK   >   BLIV KUNDE

Bliv kunde hos os

Du behøver ikke sige farvel til din gamle bank

Opgrader dit Coop Kort til et betalingskort, så er du kunde hos os!

Og du kan glæde dig over de første fordele ved en enkel og gebyrfri bank. Hvis du har lyst til at beholde din gamle bank lidt endnu, er det helt i orden. Selvom vi faktisk kan klare mange af dine bankforretninger. 

Opgrader dit Coop-kort og bliv kunde i Coop Bank

Her er nogle af fordelene:

  • Betalingskort - gratis at oprette og uden årsgebyr
  • Hæv penge ved kassen i Coops 1.200 butikker uden gebyr
  • 20 % mere i medlemsbonus – også på coop.dk
  • Net- og mobilbank uden gebyrer

OPGRADER DIT COOP-KORT

Sådan skal en bank være

I mere end 100 år har vi i Coop arbejdet for at gøre danskernes hverdag lettere, billigere og bedre. Coop Bank er lavet ud fra samme logik. Derfor får du en anderledes bank. Uden gebyrer, filialer og personlige bankrådgivere, men med billige priser, smart netbank og god kundeservice.

Kan jeg også låne?

Ansøg om lån i Coop Bank

Hos Coop Bank får du Danmarks måske billigste forbrugslån. Du behøver faktisk ikke at være medlem for at ansøge og slippe for stiftelsesomkostninger og gebyrer. Måske kan vi endda overtage nogle af dine nuværende lån og spare dig for høj rente og gebyrer. Er du kunde har du adgang til låneansøgning direkte i din netbank. Lettere bliver det ikke.

Ansøg om lån

Alt til din daglige økonomi

Netbank til din daglige økonomi

Coop Bank klarer både lønkonto, Betalingsservice og de faste overførsler for dig. Vi er parat med kassekredit til de hårde måneder og Højrentekonto, hvis du har overskud i økonomien. Du kan få en rejseforsikring til dit kreditkort eller en kassekredit til din budgetkonto. Er du kunde, har du adgang til det hele via netbanken.

Læs mere om netbanken

Medlemsskab

Medlemskab med fordele

Du skal være medlem af Coop for at blive kunde i vores bank. Det koster kun 200 kr., som du naturligvis får tilbage, hvis du melder dig ud. Og en gebyrfri bank er bestemt ikke den eneste fordel ved at være medlem ...

Læs mere

Mobilbank

Net- og mobilbank uden gebyrer

Så snart du opgraderer dit Coop Kort får du adgang til net- og mobilbank. Så kan du klare dine bankforretninger og holde øje med din økonomi, når du har tid.

Læs mere

Anderledes kundeservice

Anderledes kundeservice

Du får ingen personlig bankrådgiver, og du slipper for det årlige møde. Vores kundeservice er til gengæld altid klar til at hjælpe dig på telefonen, når du har brug for det.

Der er hjælp at hente

Her kan du få svar på dine spørgsmål om at blive kunde i Coop Bank

Generelt

Skal jeg skifte bank?

Du behøver ikke skifte bank for at blive kunde hos Coop Bank. Du kan sagtens nøjes med at have f.eks. et lån eller et betalingskort hos Coop Bank ved siden af din primære bank.

Ønsker du at rykke hele dit engagement til Coop Bank, kan det selvfølgelig også lade sig gøre.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til privat anvendelse. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet. Vi kan tilbyde dig følgende:

  • En Basal Indlån konto med et MasterCard Debetkort, hvor vi tilknytter en begrænset Netbank med konto-kig-ind. Den begrænsede Netbank vil være lukket for visse services, herunder muligheden for konto-til-konto overførelser, betalingsservice m.v..
  • En Basal Betaling konto med mulighed for at foretage betalinger og overførsler via en tilknyttet Netbank.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Er du registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi tilbyde dig enten en Basal Indlånskonto med MasterCard Debet eller en Basal Betalingskonto.

Med en Basal Indlån konto får du

  • En løn- og Nemkonto
  • Et MasterCard Debet med saldokontrol
  • Begrænset Netbank med konto-kig-ind
  • Mulighed for at hæve og indsætte kontanter via dit debetkort i Coops butikker

En Basal Indlånskonto er gratis at oprette og anvende. Ansøg her.

Med en Basal Betaling konto får du:

  • En løn- og/eller budgetkonto
  • Netbank
  • MasterCard Debet med saldokontrol
  • Mulighed for betalinger og overførsler i netbanken, herunder Betalingsservice og stående ordrer
  • Mulighed for at hæve og indsætte kontanter via debetkort i Coops butikker

En Basal Betalingskonto er gratis at oprette og koster derefter 15 kr. om måneden. Ansøg her.

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån, Basal Indlånskonto eller Basal Betalingskonto med et MasterCard Debet

Vores øvrige produkter kan du kun ansøge om, hvis du er medlem af Coop i Danmark.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Min ansøgning

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 08 og 18.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 08 og 18 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 3 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Bankskifte

Hvordan skifter jeg bank?

Vi hjælper dig meget gerne med at skifte fra din nuværende bank til Coop Bank.

Inden du begynder bankskiftet, er det vigtigt, at du har en Coop Konto. Hvis du ikke allerede er kunde, skal du starte med at søge om en Coop Konto.

Er du allerede kunde?

Hvis du allerede er kunde, men ikke har en Coop Konto, så kan du nemt og enkelt oprette en Coop Konto i netbanken under "Bestil produkter og ansøg om lån".

Når du har fået en Coop Konto, skal du sende os en besked i din Netbank. Herefter sender vi blanketten "Engagementsoverførsel" til dig. Du kan udfylde blanketten på din computer og sende den elektronisk til os.

Hvor lang tid tager det at skifte bank?

Det tager som udgangspunkt mellem 3-7 bankdage at skifte bank.

I nogle tilfælde kan det dog tage længere tid. F.eks. hvis du har et depot eller en gruppelivsforsikring tilknyttet din konto i din nuværende bank.

Hvad med mit boliglån og pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke boliglån og pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du vil skifte bank til Coop Bank. 

Du har også mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank. Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.

Skal jeg skifte bank?

Du behøver ikke skifte bank for at blive kunde hos Coop Bank. Du kan sagtens nøjes med at have f.eks. et lån eller et betalingskort hos Coop Bank ved siden af din primære bank.

Ønsker du at rykke hele dit engagement til Coop Bank, kan det selvfølgelig også lade sig gøre.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til privat anvendelse. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet. Vi kan tilbyde dig følgende:

  • En Basal Indlån konto med et MasterCard Debetkort, hvor vi tilknytter en begrænset Netbank med konto-kig-ind. Den begrænsede Netbank vil være lukket for visse services, herunder muligheden for konto-til-konto overførelser, betalingsservice m.v..
  • En Basal Betaling konto med mulighed for at foretage betalinger og overførsler via en tilknyttet Netbank.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Er du registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi tilbyde dig enten en Basal Indlånskonto med MasterCard Debet eller en Basal Betalingskonto.

Med en Basal Indlån konto får du

  • En løn- og Nemkonto
  • Et MasterCard Debet med saldokontrol
  • Begrænset Netbank med konto-kig-ind
  • Mulighed for at hæve og indsætte kontanter via dit debetkort i Coops butikker

En Basal Indlånskonto er gratis at oprette og anvende. Ansøg her.

Med en Basal Betaling konto får du:

  • En løn- og/eller budgetkonto
  • Netbank
  • MasterCard Debet med saldokontrol
  • Mulighed for betalinger og overførsler i netbanken, herunder Betalingsservice og stående ordrer
  • Mulighed for at hæve og indsætte kontanter via debetkort i Coops butikker

En Basal Betalingskonto er gratis at oprette og koster derefter 15 kr. om måneden. Ansøg her.

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Du behøver ikke være medlem af Coop for at ansøge om et Coop Lån, Basal Indlånskonto eller Basal Betalingskonto med et MasterCard Debet

Vores øvrige produkter kan du kun ansøge om, hvis du er medlem af Coop i Danmark.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 08 og 18.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 08 og 18 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 3 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Hvordan skifter jeg bank?

Vi hjælper dig meget gerne med at skifte fra din nuværende bank til Coop Bank.

Inden du begynder bankskiftet, er det vigtigt, at du har en Coop Konto. Hvis du ikke allerede er kunde, skal du starte med at søge om en Coop Konto.

Er du allerede kunde?

Hvis du allerede er kunde, men ikke har en Coop Konto, så kan du nemt og enkelt oprette en Coop Konto i netbanken under "Bestil produkter og ansøg om lån".

Når du har fået en Coop Konto, skal du sende os en besked i din Netbank. Herefter sender vi blanketten "Engagementsoverførsel" til dig. Du kan udfylde blanketten på din computer og sende den elektronisk til os.

Hvor lang tid tager det at skifte bank?

Det tager som udgangspunkt mellem 3-7 bankdage at skifte bank.

I nogle tilfælde kan det dog tage længere tid. F.eks. hvis du har et depot eller en gruppelivsforsikring tilknyttet din konto i din nuværende bank.

Hvad med mit boliglån og pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke boliglån og pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du vil skifte bank til Coop Bank. 

Du har også mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank. Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.