Opdateret 17. september 2024

Pas på falske opkald

En del af vores kunder oplever i øjeblikket at blive ringet op af svindlere, som har udgivet sig for at være fra Coop Bank i forsøget på at franarre kunderne deres personlige oplysninger. Læs her, hvad du kan gøre for at undgå at blive udsat for svindel.

Svindlerne forsøger at franarre kunderne deres MitID oplysninger eller godkende handlinger og transaktioner med MitID, som kunderne ikke selv har igangsat. Det er vigtigt, at du aldrig videregiver dine personlige oplysninger eller logins via telefon, sms eller mail.

Pas på falske opkald fra Coop Bank

Læs vores gode råd mod falske opkald

Sådan sikrer du dig bedst mod muligt svindel:

  • Del aldrig dine personlige koder og logins, som f.eks. MitID eller kontooplysninger, med andre
  • Overfør ikke penge til konti eller personer, du ikke kender. Det vil hverken banken, politiet eller andre myndigheder bede dig om
  • Indtast aldrig MitID oplysninger, kortoplysninger eller andre personlige koder i links, du f.eks. modtager på mail eller i en sms
  • Lad være med at åbne links i beskeder fra en køber eller sælger, når du handler med private online
  • Kontakt os med det samme på 43 86 11 11 eller via net- eller mobilbanken, hvis uheldet er ude, og du er blevet udsat for svindel

Få flere gode råd mod svindel