8. oktober 2025

Coop Bank får nyt logo

Vi ser måske lidt anderledes ud. Nyt logo skal styrke bankens identitet som en bank, hvor langt de fleste danskerne kan samle deres privatøkonomi.

Coop banks nye logo i rød tekst

Måske har du allerede bemærket bankens nye logo, når du besøger vores website eller ser reklamer fra banken.  

Opdateringen af logoet er et led i bankens nye strategi. Strategien skal blandt andet bidrage til, at danskerne i højere grad lærer Coop Bank at kende som en full service bank, hvor de har mulighed for at samle deres privatøkonomi.

Coop-relationen bevares i det nye logo 

De stærke fællesskabsorienterede værdier fra Coop, som vi udspringer af og fortsat er en del af, ønsker vi at holde fast i. Det kommer til udtryk i designet af vores logo, hvor Coop-navnet er bevaret i sin originale skrifttype og den originale Coop-røde farve. På den måde fastholdes forbindelsen til Coop rent visuelt.

Vi er jo født ud af Coops økosystem og medlemskabet, hvilket også betyder, at vi har en række fordele og synergier at tilbyde vores kunder, som er unikke for netop vores bank - blandt andet bonus på realkreditlån og betalingskort.  

Men som noget nyt står ordet ”bank” skrevet i en anden typografi. Det skal signalere, at Coop Bank er en bank, hvor du kan samle din privatøkonomi, samtidig med at forbindelsen til banksektoren bliver tydeligere for danskerne.  

Logoet vil blive udrullet gradvist på bankens forskellige digitale kanaler, og vi håber, at I vil synes om det.

Datter og far der kigger sammen på computer i deres stue