Besked om valutatillæg på kortbetalinger

Du får nu notifikationer i mobil- eller netbank, når du betaler med dit kort i udlandet

Når du bruger dit kort til betalinger i anden valuta end DKK, modtager du en push-notifikation om valutatillæg i din mobilbank eller en besked i din netbank.

Et EU-direktiv bestemmer nemlig, at kortkunder skal informeres om vekselkurs og andre omkostninger ved handel i fremmed valuta. Det sker for at beskytte forbrugerne mod for høje gebyrer. Som kortkunde hos os bliver du derfor automatisk tilmeldt push-notifikationerne.

Se vores gebyrer ved handel i udenlandsk valuta

Notifikation ved brug af betalingskort i udlandet

Sådan deaktiverer du notifikationen i mobilbank

Sådan deaktiverer du

Notifikationerne er knyttet op på, hvilken valuta du har handlet i. Du modtager derfor kun én notifikation, første gang du bruger dit kort. Herefter går der 30 dage, før vi sender en ny notifikation, hvis du handler i samme valuta igen.

Hvis du i en periode på 30 dage laver flere transaktioner i forskellige valutaer, vil du modtage en notifikation for hver valuta, du har handlet i.

Hvis du ønsker at deaktivere notifikationen, kan du nemt og enkelt gøre dette i din Netbank eller Mobilbank under menuen ”Kort”.

Spær dit kort

Spær dit kort

Er dit betalingskort forsvundet eller blevet misbrugt, skal du kontakte Kundeservice på: (+45) 43 86 11 11

Du kan altid selv spærre dit kort i din net- eller mobilbank under "Kort".

Kontaktløs betaling

Betal uden pinkode

Har du et nyere betalingskort, kan du slippe for at indtaste pinkode, når du køber for under 350 kr. ­

Du holder bare dit kort op til terminalen. Kig efter kontaktløs-symbolet, der hvor du handler.

Læs mere

Geografisk sikkerhed

Geografisk sikkerhed

Dit Mastercard Kredit er udstyret med geografisk sikkerhed, der kan blokere for brug i udvalgte regioner f.eks. i Afrika.

Det er med til at sikre dig mod svindel med kopierede kort bl.a. på nettet.

Læs mere