Ring til os


Kundeservice

Alle hverdage mellem 8.00 og 18.00


Netbank support

Spær kort hos Nets

44 89 29 29 Visa/Dankort

44 89 27 50 MasterCard

Bruges uden for bankens åbningstid

chat
Ring til os

MasterCard SORT

Rejseforsikring og kredit i ét

Ansøg om et MasterCard Kredit i Coop Bank

MasterCard SORT er det helt rigtige kort til din ferie. Det klarer både de uforudsete udgifter og de ekstra fornøjelser. Og sørger for, at du altid er godt dækket på rejsen.

  • Hæv kontanter i udlandet uden at betale én krone i gebyr til Coop Bank
  • Rejseforsikring til alle dine ferier i udlandet, når rejsen er betalt med kortet
  • Afbestillingsforsikring ­– dækker også billetter til arrangementer
  • Op til 50.000 kr. i kredit

Regneeksempel MasterCard SORT

Samlet kreditbeløb udgør 50.000 kr., og den variable debitorrente udgør 13,24 %.

Hvis kreditten udnyttes 100 % og afvikles som et stående lån med en løbetid på 12 måneder, udgør de samlede kreditomkostninger 6.598 kr., dvs. et samlet tilbagebetalingsbeløb på 56.598 kr. ÅOP udgør 14,02 %.

Forudsætninger for beregningen: 1) Det årlige kortgebyr er 348 kr., der betales forud, 2) Betaling sker via betalingsservice, 3) Der er ikke taget højde for månedlig afvikling af saldoen med 5 %, 10 %, 20 % eller 100 %, 4) Der er ikke taget højde for, at kreditten er rentefri i 15-45 dage.

* Hvis du er registreret i RKI eller Debitor Registret klik her 

Ansøg om MasterCard SORT

Hvor stor en kredit ønsker du?

ANSØG MED NEMID

! Husk at have dit Coop medlemsnummer klar




De vigtigste tal

Variabel pålydende rente

12,50 %

Pris for rejseforsikring pr. år

348 kr.

Oprettelsesgebyr

0 kr.

Rentfri kredit

15 til 45 dage

Kontanter i udlandet uden gebyr

Hæv kontanter uden gebyr

Du behøver aldrig mere hæve store beløb for at spare på gebyrerne. Tager du MasterCard SORT med på rejsen, slipper du for at betale 50 kr. for hver kontanthævning i pengeautomaten. Det giver mere fleksibilitet og større tryghed. MasterCard sikrer dig også en kredit på op til 50.000 kr. Så du får ekstra ro i maven og flere muligheder, når du er langt væk hjemmefra.

 

Også stærk på hjemmebane

MasterCard SORT er stærk på hjemmebane

MasterCard SORT giver dig også masser af fordele derhjemme. Rejseforsikringen dækker nemlig afbestilling af billetter til fx koncerter. Og når du handler ind hos Coop giver kortet dig automatisk 1,20 % i bonus, når du har handlet for over 500 kr. på en måned – de sidste 20 %, fordi du bruger i et Coop betalingskort.

Rejseforsikring for 29 kr. om måneden

Betal dine rejser med dit MasterCard SORT, så skal du ikke tænke mere på rejseforsikring.

HJEMME:

  • Afbestillingsforsikring på billetter til arrangementer

INDEN AFREJSE:

  • Afbestillingsforsikring
  • Forsinket fremmøde
  • Erstatningsbil inden afrejse

UNDER REJSEN:

  • Sygdom- og tilskadekomst
  • Syge- og hjemtransport
  • Sygeledsagelses/tilkaldelse
  • Hjemkaldelse
  • Flyforsinkelse
  • Bagageforsinkelse
  • Bagage - selvrisikodækning
  • Privatansvar
  • Retshjælp- og sikkerhedsstillelse
  • Overfald
  • Evakuering
  • Selvrisikodækning på lejebil i udlandet
  • Hjemtransport af bil
  • Ødelagt feriedøgn og erstatningsrejse

Se forsikringsvilkår (PDF)

Der er hjælp at hente

Her kan du få svar på dine spørgsmål om MasterCard SORT

Generelt

Hvor ansøger jeg om et MasterCard SORT?

Du ansøger om et MasterCard SORT via vores online ansøgningsskema. Når du ansøger om et MasterCard SORT med kredit, foretager vi en kreditvurdering baseret på de oplysninger, du giver i ansøgningsskemaet samt oplysninger fra SKAT, som vi beder dig om adgang til. Du kan ansøge om kredit på op til 50.000 kr.

Du skal være fyldt 18 år, være bosat i Danmark og ikke være registreret i RKI.

Vi behandler din ansøgning indenfor 2-3 hverdage. Når vi har godkendt din ansøgning, og du har accepteret kort- og eventuelle forsikringsbetingelser i din Netbank, producerer vi dit nye MasterCard SORT. Af sikkerhedsmæssige årsager sendes betalingskort og pinkode hver for sig.

Skal jeg være medlem af Coop for at ansøge om et MasterCard SORT?

Ja. Du skal være medlem af Coop for ansøge om et MasterCard SORT fra Coop Bank.

Er du ikke allerede medlem, kan du blive det her, hvor du også kan læse mere om de mange medlemsfordele.

Er du allerede medlem af Coop og ønsker at opgradere dit medlemskort til et kombineret medlemskort og betalingskort, kan du gøre det her.

Hvis du allerede er kunde hos Coop Bank, skal du ansøge via din Coop Bank Netbank. Log på Netbank nu.

Hvornår får jeg mit MasterCard SORT?

Når du har ansøgt om et MasterCard SORT behandler vi din ansøgning indenfor 2-3 hverdage.

Kan vi godkende din ansøgning, vil du modtage dit kort indenfor 10-12 hverdage. Af sikkerhedsmæssige årsager, sender vi kort og pinkode hver for sig. Du modtager derfor din pinkode 3-4 dage efter kortet.

Brug i udlandet

Hvor kan kortet bruges?

MasterCard SORT er et internationalt betalingskort, der kan anvendes til betaling og kontanthævninger både i Danmark og i udlandet hos forretninger, banker, restauranter osv. der skilter med det internationale MasterCard logo. 

Inden du tager afsted, kan det være en god idé at tjekke beløbsgrænserne for brug og kontanthævninger med dit MasterCard. Du kan finde beløbsgrænserne for dit MasterCard kredit her.

Skal du rejse udenfor Europa, skal du desuden huske at ”åbne” for anvendelse af kortet i det pågældende land. Det kan du nemt gøre hjemmefra eller på destinationen i din Netbank under ”Konti” eller i din Mobilbank under ”Kort”.

Med MasterCard SORT, kan du gøre brug af de rejse- og afbestillingsforsikringer, der følger med kortet. Du skal blot have betalt rejsen med kortet.

MasterCard SORT kan desuden anvendes til handel på internettet, når du har åbnet for funktionen i din Netbank under "Konti" 

 

Hvad er min forbrugsgrænse i udlandet?

Beløbsgrænserne på dit MasterCard Kreditkort er de samme i udlandet som i Danmark, men du skal være opmærksom på, at der kan være lokale begrænsninger på f.eks. kontanthævning i andre pengeinstitutters hæveautomater. Du kan finde beløbsgrænserne for dit MasterCard kredit her.

Vær opmærksom på kreditrammen på dit kort.

Hvad koster det at hæve kontanter i udlandet?

Du betaler ikke gebyr til Coop Bank, når du hæver kontanter i automater i udlandet med dit MasterCard SORT.

Vær dog opmærksom på, at visse lokale pengeinstitutter kan pålægge vekselgebyr ved kontanthævning med udenlandske betalingskort.

Hvilken omregningskurs bliver brugt, når kortet bruges udlandet?

Når du benytter MasterCard SORT i udlandet, vil beløbet blive omregnet fra den udenlandske valuta til danske kroner (DKK) til Nets’ valutakurs med et tillæg på 1 % + 0,17 % (MasterCard tillæg) på europæiske valutaer og 1,5 % + 0,90 % (MasterCard tillæg) på øvrige valutaer. Se prisliste.

Forsikring

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker:

  • Afbestilling af rejse
  • Sygdom og tilskadekomst
  • Tandskade
  • Syge- og hjemtransport
  • Hjemkaldelse
  • Tilkaldelse
  • Sygeledsagelse
  • Erstatningsrejse
  • Ødelagt feriedøgn
  • Bagageforsinkelse
  • Selvrisiko på bagage
  • Flyforsinkelse
  • Forsinket fremmøde
  • Overfald
  • Sikkerhedsstillelse og kaution
  • Krisehjælp
  • Retshjælp
  • Selvrisiko på lejebil
  • Hjemtransport af bil
  • Erstatningsbil inden afrejse
  • Afbestilling af billetter til arrangementer
  • Privatansvar
  • Evakuering

Se forsikringsbetingelser

Hvor dækker forsikringen?

Forsikringerne dækker, når du rejser i udlandet. Danmark er derfor ikke omfattet af forsikringen. Rejser til og fra Færøerne og Grønland er dog undtaget og dermed omfattet af forsikringen. Billetter til arrangementer i Danmark er også omfattet af forsikringen.

Selvom forsikringerne ikke dækker ved rejser i Danmark, kan kortet dog anvendes som betalingsmiddel og til kontanthævninger.

 

Hvilke typer rejser er omfattet?

Forsikringen dækker private rejser i udlandet med en varighed på op til 30 dage. Herunder også skiferier.
Du skal blot have betalt rejsen med kortet.

For kørsel i egen, lånt eller lejet bil kan forsikringen også træde i kraft, hvis et af disse 3 kriterier er opfyldt:

- Egen bil: Alle udgifter til brændstof skal betales med kortet og bilen skal tankes op hjemmefra tidligst 3 dage før afrejsedato

- Lejet bil: Billeje og alle udgifter til brændstof skal betales med kortet

- Firmabil: Alle overnatninger skal være betalt eller reserveret med kortet, hvis brændstof betales af arbejdsgiver

Læs mere om forsikringsvilkår og dækningen her.

Skal rejsen købes med kortet, for at forsikringen er gældende?

Dækningen træder i kraft, når kortet er blevet brugt til betaling - eller reservation - af rejsen, hvor mindst ét af følgende 4 kriterier skal være opfyldt:

- Hele rejsen skal være betalt med kortet.

- Al transport til og fra rejsedestinationen skal være betalt med kortet, f.eks. flybilletter, togbilletter og lignende.

- Alle overnatninger skal være betalt eller reserveret med kortet, f.eks. hotel, ferielejlighed, sommerhus og lignende.

- Minimum halvdelen af udgifterne til transport og overnatning skal være betalt med kortet.

Er jeg dækket af forsikringen, hvis jeg har en kronisk lidelse?

Kroniske lidelser eller lidelser, der har vist symptomer eller er diagnosticeret før afrejse fra bopælslandet, er kun dækket, såfremt lidelsen må karakteriseres som stabil.

Herved forstås, at forsikrede inden for de sidste 2 måneder før afrejsen ikke har:

  • været hospitalsindlagt
  • modtaget behandling af en læge (som ikke er kontrolbesøg)
  • været underkastet ændringer i medicinering.

Hvis forsikrede har været ustabil inden for 2 måneder før afrejse, er det endvidere en forudsætning for at opretholde dækning, at der foretages lægelig vurdering umiddelbart før afrejse, og at denne vurdering ikke indikerer, at der er udsigt til forværring under rejsen. En sådan forhåndsgodkendelse indhentes via SOS' Rejseservice.

I tilfælde, hvor du ønsker forhåndsgodkendelse, skal du kontakte SOS Rejseservice:

Telefon (+45) 38 48 82 50
Telefax (+45) 70 10 50 56
E-mail: sos@sos.dk

Hvornår dækker afbestillingsforsikringen af arrangementer?

Afbestilling af billetter dækker de omkostninger du måtte have haft til billetter til arrangementer, f.eks. koncerter, teater, sportsarrangementer, oplevelsesparker mm. som du ikke kan komme til grundet dødsfald, sygdom, tilskadekomst eller lign. på kortholder eller nærmeste familie. Denne dækning gælder både billetter til arrangementer i Danmark og i udlandet.

 Forsikringen dækker dog ikke

- Sæsonkort/sæsonbilletter af alle slags (f.eks. sæsonkort til fodboldkampe og andre sportsbegivenheder, teatre, Tivoli, ZOO o.l.)
- Liftkort
- Årsabonnementer
- Rejsebilletter (f.eks. tog, bus, fly, o.l.) - Bemærk dog, at rejsebilletter dækkes af afbestillingsforsikringen, såfremt disse er købt på kortet
- Billetter indkøbt for videresalg
- Billetter, hvor den samlede værdi er 500 kr. eller minde

Hvordan er jeg dækket af det blå sygesikringskort og skal det medbringes på rejsen?

Det blå EU-sygesikringskort dækker udgifter til nødvendig læge- og sygehusbehandling, medicin mm. under ophold i et EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz, derfor skal du medbringe det på rejser i de ovennævnte områder/lande. Du er dog stillet anderledes, end du kender fra det gule sygesikringskort, i og med du kun er ligestillet med borgerne i det pågældende land, du rejser til.

Det betyder blandt andet, at du risikerer at skulle betale en del af den behandling, du modtager, når du bliver syg, hvis det er tilfældet for borgerne i det pågældende land. I nogle lande kan egenbetalingen løbe helt op i 30-40 procent.

Det blå EU-sygesikringskort dækker kun, hvis behandleren er tilknyttet den offentlige sygesikring i det land, du opholder dig i. Det blå EU-sygesikringskort dækker altså ikke behandling på private hospitaler eller klinikker. Der er således en begrænsning i forhold til behandlingssted.

Du kan bestille det blå EU-sygesikringskort på www.borger.dk.

Hvordan anmelder jeg en skade?

Enhver forsikringsskade anmeldes straks til AIG eller SOS International A/S efter nedenstående retningslinjer:

I tilfælde af brug for akut assistance under rejsen kontaktes SOS International A/S hurtigst muligt:

SOS International A/S
Nitivej 6
DK-2000 Frederiksberg
Akut skadehjælp, døgnservice
Tlf.: (+45) 38 48 88 11

I øvrige skadetilfælde (herunder afbestilling) anmeldes forsikringsskaden hurtigst muligt, evt. efter hjemkomsten til:

AIG Europe Limited på
Telefon (+45) 70 26 76 76
(hverdage ml. 8.30 og 16)
Email: anmeldelse@aig.com

Hvad hvis jeg selv har haft udlæg i forbindelse med en skade?

I tilfælde, hvor du selv har lagt ud for behandling, indsendes alle originale bilag og kvitteringer samt udfyldt skadeanmeldelse til AIG. Blanketten, der skal bruges til anmeldelse af skade, udskrives fra www.aig.dk eller rekvireres ved henvendelse på telefon (+45) 70 26 76 76.

Priser & vilkår

Hvad koster et MasterCard SORT?

Det er gratis at ansøge om et MasterCard SORT. Herefter koster det 348 kr. om året (29 kr. om måneden) for forsikringerne, der er tilknyttet kortet.
Beløbet opkræves forud, en gang om året.

 

Kan jeg ændre min afviklingsprocent?

På dit MasterCard SORT afvikler du som udgangspunkt med 20 % af den udnyttede kredit hver måned.
Du kan dog altid ansøge om at få ændret dette. Du kan afvikle med 2 %, 5 %, 10 %, 20 %, 50 % eller 100 % om måneden.

Kontakt os via din Netbank, hvis du ønsker at ændre din afviklingsprocent.

Koster det noget at bruge mit MasterCard SORT i forretninger?

Du betaler ingen gebyrer, når du betaler med et Coop MasterCard i Coops 1.200 butikker i Danmark og på Coop.dk. Ved betaling med kortet i øvrige butikker, kan den enkelte butik pålægge et transaktionsgebyr.

Hvad koster det at hæve kontanter i Danmark?

Du kan hæve op til 4.000 kr. pr. hævning uden gebyrer i Coops 1.200 butikker, når kassebeholdningen tillader det.

Hvor ansøger jeg om et MasterCard SORT?

Du ansøger om et MasterCard SORT via vores online ansøgningsskema. Når du ansøger om et MasterCard SORT med kredit, foretager vi en kreditvurdering baseret på de oplysninger, du giver i ansøgningsskemaet samt oplysninger fra SKAT, som vi beder dig om adgang til. Du kan ansøge om kredit på op til 50.000 kr.

Du skal være fyldt 18 år, være bosat i Danmark og ikke være registreret i RKI.

Vi behandler din ansøgning indenfor 2-3 hverdage. Når vi har godkendt din ansøgning, og du har accepteret kort- og eventuelle forsikringsbetingelser i din Netbank, producerer vi dit nye MasterCard SORT. Af sikkerhedsmæssige årsager sendes betalingskort og pinkode hver for sig.

Skal jeg være medlem af Coop for at ansøge om et MasterCard SORT?

Ja. Du skal være medlem af Coop for ansøge om et MasterCard SORT fra Coop Bank.

Er du ikke allerede medlem, kan du blive det her, hvor du også kan læse mere om de mange medlemsfordele.

Er du allerede medlem af Coop og ønsker at opgradere dit medlemskort til et kombineret medlemskort og betalingskort, kan du gøre det her.

Hvis du allerede er kunde hos Coop Bank, skal du ansøge via din Coop Bank Netbank. Log på Netbank nu.

Hvornår får jeg mit MasterCard SORT?

Når du har ansøgt om et MasterCard SORT behandler vi din ansøgning indenfor 2-3 hverdage.

Kan vi godkende din ansøgning, vil du modtage dit kort indenfor 10-12 hverdage. Af sikkerhedsmæssige årsager, sender vi kort og pinkode hver for sig. Du modtager derfor din pinkode 3-4 dage efter kortet.

Hvor kan kortet bruges?

MasterCard SORT er et internationalt betalingskort, der kan anvendes til betaling og kontanthævninger både i Danmark og i udlandet hos forretninger, banker, restauranter osv. der skilter med det internationale MasterCard logo. 

Inden du tager afsted, kan det være en god idé at tjekke beløbsgrænserne for brug og kontanthævninger med dit MasterCard. Du kan finde beløbsgrænserne for dit MasterCard kredit her.

Skal du rejse udenfor Europa, skal du desuden huske at ”åbne” for anvendelse af kortet i det pågældende land. Det kan du nemt gøre hjemmefra eller på destinationen i din Netbank under ”Konti” eller i din Mobilbank under ”Kort”.

Med MasterCard SORT, kan du gøre brug af de rejse- og afbestillingsforsikringer, der følger med kortet. Du skal blot have betalt rejsen med kortet.

MasterCard SORT kan desuden anvendes til handel på internettet, når du har åbnet for funktionen i din Netbank under "Konti" 

 

Hvad er min forbrugsgrænse i udlandet?

Beløbsgrænserne på dit MasterCard Kreditkort er de samme i udlandet som i Danmark, men du skal være opmærksom på, at der kan være lokale begrænsninger på f.eks. kontanthævning i andre pengeinstitutters hæveautomater. Du kan finde beløbsgrænserne for dit MasterCard kredit her.

Vær opmærksom på kreditrammen på dit kort.

Hvad koster det at hæve kontanter i udlandet?

Du betaler ikke gebyr til Coop Bank, når du hæver kontanter i automater i udlandet med dit MasterCard SORT.

Vær dog opmærksom på, at visse lokale pengeinstitutter kan pålægge vekselgebyr ved kontanthævning med udenlandske betalingskort.

Hvilken omregningskurs bliver brugt, når kortet bruges udlandet?

Når du benytter MasterCard SORT i udlandet, vil beløbet blive omregnet fra den udenlandske valuta til danske kroner (DKK) til Nets’ valutakurs med et tillæg på 1 % + 0,17 % (MasterCard tillæg) på europæiske valutaer og 1,5 % + 0,90 % (MasterCard tillæg) på øvrige valutaer. Se prisliste.

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker:

  • Afbestilling af rejse
  • Sygdom og tilskadekomst
  • Tandskade
  • Syge- og hjemtransport
  • Hjemkaldelse
  • Tilkaldelse
  • Sygeledsagelse
  • Erstatningsrejse
  • Ødelagt feriedøgn
  • Bagageforsinkelse
  • Selvrisiko på bagage
  • Flyforsinkelse
  • Forsinket fremmøde
  • Overfald
  • Sikkerhedsstillelse og kaution
  • Krisehjælp
  • Retshjælp
  • Selvrisiko på lejebil
  • Hjemtransport af bil
  • Erstatningsbil inden afrejse
  • Afbestilling af billetter til arrangementer
  • Privatansvar
  • Evakuering

Se forsikringsbetingelser

Hvor dækker forsikringen?

Forsikringerne dækker, når du rejser i udlandet. Danmark er derfor ikke omfattet af forsikringen. Rejser til og fra Færøerne og Grønland er dog undtaget og dermed omfattet af forsikringen. Billetter til arrangementer i Danmark er også omfattet af forsikringen.

Selvom forsikringerne ikke dækker ved rejser i Danmark, kan kortet dog anvendes som betalingsmiddel og til kontanthævninger.

 

Hvilke typer rejser er omfattet?

Forsikringen dækker private rejser i udlandet med en varighed på op til 30 dage. Herunder også skiferier.
Du skal blot have betalt rejsen med kortet.

For kørsel i egen, lånt eller lejet bil kan forsikringen også træde i kraft, hvis et af disse 3 kriterier er opfyldt:

- Egen bil: Alle udgifter til brændstof skal betales med kortet og bilen skal tankes op hjemmefra tidligst 3 dage før afrejsedato

- Lejet bil: Billeje og alle udgifter til brændstof skal betales med kortet

- Firmabil: Alle overnatninger skal være betalt eller reserveret med kortet, hvis brændstof betales af arbejdsgiver

Læs mere om forsikringsvilkår og dækningen her.

Skal rejsen købes med kortet, for at forsikringen er gældende?

Dækningen træder i kraft, når kortet er blevet brugt til betaling - eller reservation - af rejsen, hvor mindst ét af følgende 4 kriterier skal være opfyldt:

- Hele rejsen skal være betalt med kortet.

- Al transport til og fra rejsedestinationen skal være betalt med kortet, f.eks. flybilletter, togbilletter og lignende.

- Alle overnatninger skal være betalt eller reserveret med kortet, f.eks. hotel, ferielejlighed, sommerhus og lignende.

- Minimum halvdelen af udgifterne til transport og overnatning skal være betalt med kortet.

Er jeg dækket af forsikringen, hvis jeg har en kronisk lidelse?

Kroniske lidelser eller lidelser, der har vist symptomer eller er diagnosticeret før afrejse fra bopælslandet, er kun dækket, såfremt lidelsen må karakteriseres som stabil.

Herved forstås, at forsikrede inden for de sidste 2 måneder før afrejsen ikke har:

  • været hospitalsindlagt
  • modtaget behandling af en læge (som ikke er kontrolbesøg)
  • været underkastet ændringer i medicinering.

Hvis forsikrede har været ustabil inden for 2 måneder før afrejse, er det endvidere en forudsætning for at opretholde dækning, at der foretages lægelig vurdering umiddelbart før afrejse, og at denne vurdering ikke indikerer, at der er udsigt til forværring under rejsen. En sådan forhåndsgodkendelse indhentes via SOS' Rejseservice.

I tilfælde, hvor du ønsker forhåndsgodkendelse, skal du kontakte SOS Rejseservice:

Telefon (+45) 38 48 82 50
Telefax (+45) 70 10 50 56
E-mail: sos@sos.dk

Hvornår dækker afbestillingsforsikringen af arrangementer?

Afbestilling af billetter dækker de omkostninger du måtte have haft til billetter til arrangementer, f.eks. koncerter, teater, sportsarrangementer, oplevelsesparker mm. som du ikke kan komme til grundet dødsfald, sygdom, tilskadekomst eller lign. på kortholder eller nærmeste familie. Denne dækning gælder både billetter til arrangementer i Danmark og i udlandet.

 Forsikringen dækker dog ikke

- Sæsonkort/sæsonbilletter af alle slags (f.eks. sæsonkort til fodboldkampe og andre sportsbegivenheder, teatre, Tivoli, ZOO o.l.)
- Liftkort
- Årsabonnementer
- Rejsebilletter (f.eks. tog, bus, fly, o.l.) - Bemærk dog, at rejsebilletter dækkes af afbestillingsforsikringen, såfremt disse er købt på kortet
- Billetter indkøbt for videresalg
- Billetter, hvor den samlede værdi er 500 kr. eller minde

Hvordan er jeg dækket af det blå sygesikringskort og skal det medbringes på rejsen?

Det blå EU-sygesikringskort dækker udgifter til nødvendig læge- og sygehusbehandling, medicin mm. under ophold i et EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz, derfor skal du medbringe det på rejser i de ovennævnte områder/lande. Du er dog stillet anderledes, end du kender fra det gule sygesikringskort, i og med du kun er ligestillet med borgerne i det pågældende land, du rejser til.

Det betyder blandt andet, at du risikerer at skulle betale en del af den behandling, du modtager, når du bliver syg, hvis det er tilfældet for borgerne i det pågældende land. I nogle lande kan egenbetalingen løbe helt op i 30-40 procent.

Det blå EU-sygesikringskort dækker kun, hvis behandleren er tilknyttet den offentlige sygesikring i det land, du opholder dig i. Det blå EU-sygesikringskort dækker altså ikke behandling på private hospitaler eller klinikker. Der er således en begrænsning i forhold til behandlingssted.

Du kan bestille det blå EU-sygesikringskort på www.borger.dk.

Hvordan anmelder jeg en skade?

Enhver forsikringsskade anmeldes straks til AIG eller SOS International A/S efter nedenstående retningslinjer:

I tilfælde af brug for akut assistance under rejsen kontaktes SOS International A/S hurtigst muligt:

SOS International A/S
Nitivej 6
DK-2000 Frederiksberg
Akut skadehjælp, døgnservice
Tlf.: (+45) 38 48 88 11

I øvrige skadetilfælde (herunder afbestilling) anmeldes forsikringsskaden hurtigst muligt, evt. efter hjemkomsten til:

AIG Europe Limited på
Telefon (+45) 70 26 76 76
(hverdage ml. 8.30 og 16)
Email: anmeldelse@aig.com

Hvad hvis jeg selv har haft udlæg i forbindelse med en skade?

I tilfælde, hvor du selv har lagt ud for behandling, indsendes alle originale bilag og kvitteringer samt udfyldt skadeanmeldelse til AIG. Blanketten, der skal bruges til anmeldelse af skade, udskrives fra www.aig.dk eller rekvireres ved henvendelse på telefon (+45) 70 26 76 76.

Hvad koster et MasterCard SORT?

Det er gratis at ansøge om et MasterCard SORT. Herefter koster det 348 kr. om året (29 kr. om måneden) for forsikringerne, der er tilknyttet kortet.
Beløbet opkræves forud, en gang om året.

 

Kan jeg ændre min afviklingsprocent?

På dit MasterCard SORT afvikler du som udgangspunkt med 20 % af den udnyttede kredit hver måned.
Du kan dog altid ansøge om at få ændret dette. Du kan afvikle med 2 %, 5 %, 10 %, 20 %, 50 % eller 100 % om måneden.

Kontakt os via din Netbank, hvis du ønsker at ændre din afviklingsprocent.

Koster det noget at bruge mit MasterCard SORT i forretninger?

Du betaler ingen gebyrer, når du betaler med et Coop MasterCard i Coops 1.200 butikker i Danmark og på Coop.dk. Ved betaling med kortet i øvrige butikker, kan den enkelte butik pålægge et transaktionsgebyr.

Hvad koster det at hæve kontanter i Danmark?

Du kan hæve op til 4.000 kr. pr. hævning uden gebyrer i Coops 1.200 butikker, når kassebeholdningen tillader det.

Spær dit kort

Spær dit kort

Er dit MasterCard SORT forsvundet eller blevet misbrugt, skal du kontakte Kundeservice på:
(+45) 43 86 11 11

Uden for vores åbningstid kan du ringe til Nets' døgnservice på: 
(+45) 44 89 27 50

Du kan altid selv spærre dit kort i din net- eller mobilbank under "Kort".

Kontaktløs betaling

Betal uden pinkode

Har du et nyere MasterCard SORT, kan du slippe for at indtaste pinkode, når du køber for under 200 kr. ­

Du holder bare dit kort op til terminalen. Kig efter kontaktløs-symbolet, der hvor du handler.

Læs mere

Geografisk sikkerhed

Ekstra sikkerhed

Dit MasterCard SORT er udstyret med geografisk sikkerhed, der kan blokere for brug i udvalgte regioner fx i Afrika.

Det er med til at sikre dig mod svindel med kopierede kort bl.a. på nettet.

Læse mere

Hvis du får brug for hjælp!

Akut hjælp

Ring direkte til SOS International, hvis du har brug for akut hjælp under rejsen fx i forbindelse med ulykke eller sygdom. Ring døgnet rundt til:

SOS International A/S
Nitivej 6
DK-2000 Frederiksberg
Akut skadehjælp, døgnservice
Telefon (+45) 38 48 88 11

Anmeld skade

I alle andre tilfælde (herunder afbestilling) skal du anmelde din skade, så hurtigt som muligt. Evt. efter hjemkomsten. Tag kontakt til vores samarbejdspartner:

AIG Europe Limited
Hverdage kl. 8.30-16.00
Telefon (+45) 70 26 76 76

Eller en e-mail til: anmeldelse@aig.com