FORSIDE   >   OM COOP BANK   >   SKIFT BANK

Skift bank til os

Er det tid til at finde en ny bank, der passer til dine behov?

Skift bank til Coop Bank

Hos Coop Bank er vi dedikerede til at gøre dit bankskifte så nemt som muligt.
Vores kundeservice står klar til at hjælpe dig gennem processen.

Ring til os på 43 86 11 11 eller skriv til os

Se dine fordele ved at skifte til Coop Bank

Fordele ved et bankskifte til Coop Bank

Hos os får du en anderledes bank. Vi har ingen filialer, men vi har fair priser og god kundeservice. Her er nogle af vores fordele:

  • Flere muligheder for gratis konti og betalingskort - Læs mere 
  • Du får billige lån - CoopLån 20+ er kåret som Bedst i Test, fem gange i træk af Forbrugerrådet Tænk Penge.
  • Mulighed for at indsætte og hæve kontanter i Coops butikker.
  • Certificerede boligrådgivere, som hjælper dig med boligkøb.
  • Bonus på realkredit og andelsboliglån. Hele 750 kr. om året for hver lånte million - til medlemmer af Coop.
  • Digitale løsninger til din dagligdag, og ekstra bonus når du handler i Coops butikker.

Sådan skifter du til Coop Bank

  • En personlig samtale om dine behov
    Vi starter med en uformel samtale, hvor vi går i dybden med dine individuelle behov og ønsker, så vi sammen kan finde den bedste løsning for dig.
  • Et tilbud tilpasset dine behov uden forpligtelser
    Efter vores samtale og indhentning af økonomiske oplysninger præsenterer vi dig for et tilbud. Dette tilbud er uforpligtende, så du kan roligt gennemgå det og vurdere, om det passer til dig.
  • Alt det praktiske klares for dig
    Når du har godkendt vores tilbud, tager vi os af alt det praktiske. Vi sørger for at overføre dine konti, oprette din netbank, bestille nye betalingskort og flytte dine betalingsaftaler. Desuden informerer vi din nuværende bank for dig.

Ring til os på 43 86 11 11

Læs hvordan du skifter til Coop Bank

Finansrådets vejledninger om bankskifte

Her kan du læse Finansrådets vejledninger og pjecer omkring bankskifte og mere.

Kunde testimonials skift bank

Det var super let

Jeg har skiftet til Coop Bank, og de har taget sig af alt det praktiske og sørget for, at alt gik glat. Der opstod ikke nogen problemer, og spørgsmål blev håndteret hurtigt af hjælpsomme og kompetente medarbejdere.

- Peter, ny kunde i Coop Bank

5 sjterne til skift bank

Jeg har skiftet bank

Jeg er netop skiftet til Coop Bank, og indtil videre har jeg kun haft positive oplevelser. Jeg glæder mig til at være i en bank, hvor man føler sig godt tilpas. Det tror jeg nemlig nok, at jeg skal blive i Coop Bank.

- Gitte, ny kunde i Coop Bank

5 sjterne til skift bank

Den bedste service

Jeg skiftede til Coop Bank forleden og havde nogle spørgsmål i den forbindelse. Alle mine spørgsmål blev besvaret, og jeg blev guidet igennem hele processen. Servicen har simpelthen været fantastisk!

- Mette, ny kunde i Coop Bank

5 sjterne til skift bank

Der er hjælp at hente

Her kan du få svar på dine spørgsmål om at skifte bank til Coop Bank

Generelt

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Nej. Du behøver ikke være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank. Men er du medlem, har du mulighed for at opsamle bonus på udvalgte produkter.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop-medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop-medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til private formål. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet, især hvis du er bosat i et andet EU-land. Vi kan tilbyde dig Basal Indlån eller Basal Betaling, selvom du er bosat i et andet EU-land eller registreret i et negativt register. Læs mere om Basal konti

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Selvom du er registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi stadig tilbyde dig en Basal Indlånskonto eller en Basal Betalingskonto, begge med Mastercard Debet. Læs mere om Basal konti

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Bankskifte

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage, før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.

Hvad med min pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du foretager et bankskifte til Coop Bank. Vær opmærksom på, at hvis du blot opretter en konto hos Coop Bank uden at skifte din primære bank, vil dine Betalingsserviceaftaler ikke blive flyttet automatisk.

Du har dog stadig mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank.

Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

 

Min ansøgning

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 12 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17.

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Nej. Du behøver ikke være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank. Men er du medlem, har du mulighed for at opsamle bonus på udvalgte produkter.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop-medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop-medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til private formål. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet, især hvis du er bosat i et andet EU-land. Vi kan tilbyde dig Basal Indlån eller Basal Betaling, selvom du er bosat i et andet EU-land eller registreret i et negativt register. Læs mere om Basal konti

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Selvom du er registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi stadig tilbyde dig en Basal Indlånskonto eller en Basal Betalingskonto, begge med Mastercard Debet. Læs mere om Basal konti

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage, før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.

Hvad med min pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du foretager et bankskifte til Coop Bank. Vær opmærksom på, at hvis du blot opretter en konto hos Coop Bank uden at skifte din primære bank, vil dine Betalingsserviceaftaler ikke blive flyttet automatisk.

Du har dog stadig mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank.

Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

 

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 12 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17.