FORSIDE   >   OM COOP BANK   >   SKIFT BANK

Skift til en bank uden skjulte gebyrer

Vi ordner det hele for dig

Vi klarer det meste, når du skifter til Coop Bank

Vi hjælper dig på plads, hvis du vil flytte alle dine bankforretninger over til os. Du skal starte med at oprette en Coop Konto.

Skift bank til Coop Bank

 

  • Vi overfører dine konti og bestiller nye kreditkort
  • Vi tjekker dine lån og ser om vi kan gøre det billigere  
  • Vi flytter alle dine Betalingsservice-aftaler
  • Og meget mere...

Skift bank. Det er lettere, end du tror

Du er allerede kunde i Coop Bank

Vi hjælper dig med at flytte hele dit engagement til Coop Bank. Sådan gør du:

  1. Klik på "ansøg om bankskifte"
  2. Udfyld formularen

ANSØG OM BANKSKIFTE

Du er ikke kunde i Coop Bank

  1. Klik her og ansøg om en konto og et kort i Coop Bank
  2. Aktiver dit nye kort, når du modtager det med posten efter 10-12 dage
  3. Fuldfør dit bankskifte ved at klikke på "ansøg om bankskifte"

Husk du skal være medlem af Coop for at for at få bonus på udvalgte produkter i Coop Bank. Bliv medlem her

ANSØG OM BANKSKIFTE

Finansrådets vejledninger om bankskifte

Her kan du downloade Finansrådets vejledninger og pjecer omkring bankskifte og læse mere.

Download "Sådan skifter du bank" 

Download "Vejledning om flytning af konti"

 

Medlemskab med fordele

Medlemskab med fordele

Er du medlem af Coop, får du bonus på udvalgte bankprodukter. Det koster 200 kr. en gang for alle. Og en bank er bestemt ikke den eneste fordel ved at være medlem ...

Læs mere

Rabat og bankservice

Bankservices

Coop Bank giver dig bl.a. mulighed for at indsætte og hæve kontanter i Coops butikker. Du kan indsætte op til 4.000 kr. alt efter tidspunktet og afhængigt af kassebeholdning.

Læs mere

Anderledes kundeservice

Anderledes kundeservice

Du får ingen personlig bankrådgiver og slipper for det årlige møde. Vores kundeservice er til gengæld altid klar til at hjælpe dig på telefonen, når du har brug for det.

 

Der er hjælp at hente

Her kan du få svar på dine spørgsmål om at blive kunde i Coop Bank

Generelt

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Nej. Du behøver ikke være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank. Men er du medlem, har du mulighed for at opsamle bonus på udvalgte produkter.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til private formål. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet. Vi kan tilbyde dig Basal Indlån eller Basal Betaling. Læs mere om Basal konti 

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Er du registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi tilbyde dig enten en Basal Indlånskonto med Mastercard Debet eller en Basal Betalingskonto. Læs mere om Basal konti

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Min ansøgning

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 3 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Bankskifte

Hvordan skifter jeg bank?

Vi hjælper dig meget gerne med at skifte fra din nuværende bank til Coop Bank.

Inden du begynder bankskiftet, er det vigtigt, at du har en Coop Konto. Hvis du ikke allerede er kunde, skal du starte med at søge om en Coop Konto.

Derefter skal du følge anvisningen her

 

Hvad med min pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du vil skifte bank til Coop Bank. 

Du har også mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank. Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.

Skal jeg være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank?

Nej. Du behøver ikke være medlem af Coop for at blive kunde i Coop Bank. Men er du medlem, har du mulighed for at opsamle bonus på udvalgte produkter.

Du kan bestille et Coop medlemskab på www.coop.dk samt læse mere om fordelene ved at være medlem. Et Coop medlemskab gælder for alle personer i din husstand. I forbindelse med oprettelse af et Coop medlemskab skal du betale et indskud på kr. 200. Den dag du ikke længere ønsker at være medlem af Coop, får du dit indskud tilbage.

Hvor gammel skal jeg være for at blive kunde i Coop Bank?

Du skal være fyldt 18 år for at ansøge om produkter og services.

Kan jeg have erhvervs- eller foreningskonti i Coop Bank?

Vi tilbyder alene konti til private kunder og til private formål. Du har derfor desværre ikke mulighed for at oprette konti til en virksomhed eller en forening.

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er bosat i udlandet?

Du kan som udgangspunkt godt blive kunde, hvis du er bosat i udlandet. Vi kan tilbyde dig Basal Indlån eller Basal Betaling. Læs mere om Basal konti 

Kan jeg blive kunde, hvis jeg er registeret i RKI?

Er du registreret i RKI- eller debitorregistret, kan vi tilbyde dig enten en Basal Indlånskonto med Mastercard Debet eller en Basal Betalingskonto. Læs mere om Basal konti

Får min nuværende bank information om mit kundeforhold i Coop Bank?

Din nuværende bank bliver ikke informeret om dit kundeforhold hos Coop Bank.
Det sker kun, hvis du vælger at flytte hele dit engagement til Coop Bank.

Hvor lang er behandlingstiden?

Vi behandler din ansøgning inden for 2-3 bankdage.

Kan vi tilbyde dig et produkt, vil du modtage en aftale til underskrift. Når vi har modtaget den underskrevne aftale retur, opretter vi din konto/kort eller udbetaler dit lån.

Hvordan tilføjer jeg ekstra information til min ansøgning?

Vil du gerne tilføje ekstra information til din ansøgning, skal du ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Har du sendt os en ansøgning og fortryder, kan du annullere din ansøgning ved at ringe til os på 43 86 11 11 på hverdage mellem kl. 09 og 17 eller sende en e-mail til kundeservice@coopbank.dk.

Hvorfor skal I bruge mine skatteoplysninger?

Det er bankens faste praksis, at vi ved kredit- og låneansøgninger foretager en kreditvurdering. I den forbindelse skal vi bruge dine skatteoplysninger. Med din tilladelse indhenter vi selv oplysningerne digitalt fra SKAT. Derved slipper du for at scanne og indsende kopier.

Du giver samtykke til, at SKAT må give os følgende oplysninger:

  • Din seneste årsopgørelse
  • Oplysninger om dine indkomstforhold for de seneste 3 måneder
  • Oplysninger om eventuel restance på offentlig gæld

Vi modtager kun oplysninger én gang, og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.

Hvordan skifter jeg bank?

Vi hjælper dig meget gerne med at skifte fra din nuværende bank til Coop Bank.

Inden du begynder bankskiftet, er det vigtigt, at du har en Coop Konto. Hvis du ikke allerede er kunde, skal du starte med at søge om en Coop Konto.

Derefter skal du følge anvisningen her

 

Hvad med min pensionsopsparing?

Vi tilbyder ikke pensionsopsparing i Coop Bank. Derfor kan vi ikke flytte denne type engagementer til Coop Bank.

Flytter I også Betalingsservice?

Vi flytter automatisk dine Betalingsserviceaftaler, når du vil skifte bank til Coop Bank. 

Du har også mulighed for at flytte dine Betalingsserviceaftaler til din Coop Konto uden at skifte bank. Læs mere om Betalingsservice i Coop Bank.

Hvordan flytter jeg min NemKonto til Coop Bank?

Du flytter din NemKonto via din Netbank under fanen "Konti og posteringer", hvor du vælger "Kontoindstillinger". Herefter har du mulighed for at markere, hvilken Coop konto du ønsker som NemKonto.

Der går typisk 1-2 bankdage før registeringen træder i kraft. Virksomheder samt offentlige instanser, der udbetaler til din NemKonto, vil automatisk blive underrettet om ændringen.

Læs mere om Nemkonto i Coop Bank.