Henstand betyder, at du kan sætte afviklingen på dine lån på pause i en periode, hvis du pludselig befinder dig i en situation, hvor du er ude af stand til at betale af på dine lån.
Får du henstand på dit lån, betyder det altså, at du kan vente med at afvikle på lånet til et senere tidspunkt.
For at få godkendt henstand på dit lån og høre mere om dine muligheder, kan du ringe til os på 43 86 11 11.
Hvis du befinder dig i en vanskelig økonomisk situation, hvor du ikke har mulighed for at betale af på dit lån, kan du ansøge om henstand.
Det er altid bedre at ansøge om henstand frem for at undgå at betale af på et lån, da det kan medføre, at din gæld bliver sendt til inkasso.
Får du godkendt en måneds henstand, betyder det blot, at du udskyder afviklingen på dit lån en måned, og dermed forlænger løbetiden på dit lån.
For at kunne give dig henstand på dit lån, skal vi bruge følgende oplysninger:
Efter telefonsamtalen sender vi et link til dig til vores kreditbehandlingssystem Monthio, da vi skal bruge et budget, hvor husstandens indtægter og udgifter er dokumenterede for at kunne behandle din ansøgning.
Henstand bør ikke forveksles med afdragsfrihed. Der er nemlig væsentlig forskel på de to ting.
Henstand på lån er noget, du som kunde kan søge om, hvis du ikke er i stand til at betale af på lånet i en periode. Du kan søge om en eller to måneders henstand, hvilket betyder, at du udskyder afviklingen af lånet i enten en eller to måneder.
Afdragsfrihed er derimod en del af låneaftalen, hvor du som kunde er forhåndsgodkendt til kun at betale renter og bidrag på lånet i en aftalt periode. Du kan normalt kun få afdragsfrihed på realkreditlån, hvor der er taget pant i din bolig. Henstand og lån med afdragsfrihed er dermed to vidt forskellige ting.
Her kan du få svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål om henstand på lån.
Er du i en situation, hvor du ikke har mulighed for at betale af på et lån, har du mulighed for at ansøge om henstand på lånet. Det betyder, at du kan vente med at betale afdraget på lånet til et senere tidspunkt.
Er du ikke i stand til at betale af på din gæld, kan du ansøge om henstand på dit lån. På den måde undgår du, at din gæld sendes videre til inkasso.
Kan du ikke betale din månedlige ydelse, og har du brug for henstand, så ring til os på 43 86 11 11. Så finder vi sammen frem til en løsning, der passer til din situation.
Det kommer an på hvilken type lån, du har. Udskydelse eller ændring af ydelse koster 325 kr. pr. lån. Dette gælder dog ikke CoopLån 20+.
Hvis du ønsker henstand på lån, kan du sende en besked via din netbank eller ringe til Kundeservice på telefon 43 86 11 11.
Er du i en situation, hvor du ikke har mulighed for at betale af på et lån, har du mulighed for at ansøge om henstand på lånet. Det betyder, at du kan vente med at betale afdraget på lånet til et senere tidspunkt.
Er du ikke i stand til at betale af på din gæld, kan du ansøge om henstand på dit lån. På den måde undgår du, at din gæld sendes videre til inkasso.
Kan du ikke betale din månedlige ydelse, og har du brug for henstand, så ring til os på 43 86 11 11. Så finder vi sammen frem til en løsning, der passer til din situation.
Det kommer an på hvilken type lån, du har. Udskydelse eller ændring af ydelse koster 325 kr. pr. lån. Dette gælder dog ikke CoopLån 20+.
Hvis du ønsker henstand på lån, kan du sende en besked via din netbank eller ringe til Kundeservice på telefon 43 86 11 11.