Hvordan opsiger jeg mit kundeforhold i Coop Bank?

Hvis du ønsker at opsige dit kundeforhold, skal du meddele dette skriftligt. Du kan skrive en besked til os i din net- eller mobilbank.

Bemærk, før du opsiger dit kundeforhold, skal du have flyttet din NemKonto samt flyttet eller afmeldt eventuelle Betalingsserviceaftaler. Har du træk på en kredit, skal denne naturligvis indfries, før den kan opsiges. Vær opmærksom på, at der kan være renter, der endnu ikke er tilskrevet. Kontakt os for at få et endeligt indfrielsesbeløb.

Hvordan opsiger jeg en konto eller et andet produkt?

Hvis du ønsker at opsige en konto eller et andet produkt, skal du meddele dette skriftligt. Du kan skrive en besked til os i din net- eller mobilbank.

Hvis du opsiger den eneste konto, du har i Coop Bank, opsiger du samtidig hele dit kundeforhold.

Har du træk på en kredit, skal denne naturligvis indfries, før den kan opsiges. Vær opmærksom på, at der kan være renter, der endnu ikke er tilskrevet. Kontakt os for at få et endeligt indfrielsesbeløb.

Bemærk, du kan ikke opsige din konto, hvis det er din NemKonto, eller hvis der er tilknyttet Betalingsserviceaftaler. Du skal i så fald først flytte din NemKonto og afmelde eller flytte eventuelle Betalingsserviceaftaler.

Hvordan opsiger vi en fælleskonto?

Ønsker I at opsige en fælleskonto, skal I begge skrive en besked til os, hvor I opsiger kontoen. I skal skrive beskeden fra jeres personlige net- eller mobilbank. I skal desuden angive et reg.nr. og kontonr., hvor vi kan overføre indestående og en eventuel manglende rente til.

Bemærk, er der et indestående på kontoen, vil vi overføre halvdelen til jer hver. Har I træk på en kredit, skal denne naturligvis indfries, før kontoen kan opsiges. Vær opmærksom på, at der kan være renter, der endnu ikke er tilskrevet. Kontakt os for at få et endeligt indfrielsesbeløb.

Hvordan flytter jeg min NemKonto inden opsigelse?

Du kan selv flytte din NemKonto eller bede et andet pengeinstitut flytte den for dig. Læs mere om NemKonto her

Flyt din NemKonto til en anden konto i Coop Bank

Skal du flytte din NemKonto til en anden af dine konti i Coop Bank, kan du gøre det i netbanken.

  • Log på netbank
  • Vælg "Konti og Kort" i menuen og herefter "Konti"
  • Vælg "Kontoindstillinger" i boksen til højre
  • Flyt markering i kolonnen "NemKonto" og "Gem indstillinger"

Flyt selv din NemKonto via Selvbetjening

På nemkonto.dk kan du selv vælge den konto, du ønsker, skal være din NemKonto.

GÅ TIL NEMKONTO.DK

Hvordan flytter eller afmelder jeg en Betalingsserviceaftale inden opsigelse?

Du skal bede det pengeinstitut, hvor Betalingsserviceaftalen skal flyttes til, om at flytte aftalen for dig. Skal du afmelde en aftale, kan du selv gøre det i din netbank. Læs mere om Betalingsservice

Sådan afmelder du en Betalingsservice aftale i netbank

  • Log på netbanken
  • Vælg "Betal og overfør" i menuen til venstre og herefter "Betalingsservice aftaler"
  • Klik på den aftale, du ønsker at afmelde
  • Vælg "Afmelde aftalen" og følg vejledning. 

Bemærk: En Betalingsservice aftale kan ikke afmeldes de første 7 dage i en måned, hvis der ligger en betaling på den.