Hvordan opretter jeg en kontooverførsel?

Du kan overføre penge fra din Coop Konto til en anden konto i Coop Bank eller til en konto i et andet pengeinstitut i Danmark.

Du kan lave overførslen i netbanken eller mobilbanken, og den kan laves som en enkelt overførsel eller som en fast overførsel med det betalingsinterval, du ønsker. Det kan eksempelvis være hver måned.

Sådan gør du i netbanken

  1. Log på netbank
  2. Vælg ”Betal og overfør” i menuen til venstre
  3. Vælg ”Overfør”

Når du opretter en ny overførsel, kan du vælge at gøre det til en fast overførsel.

Sådan gør du i mobilbanken

  1. Åbn mobilbanken
  2. Vælg ”Overfør” i bundmenuen

Bemærk, at du kan ikke foretage overførsler fra din Mastercard Kreditkonto. Dette gælder både for mobilbanken og netbanken. Du kan bruge kreditten på dit Mastercard ved brug af betalingskortet i fysiske butikker, til handel på nettet eller til kontanthævninger i hæveautomater eller i Coops butikker.

Hvordan retter jeg en planlagt kontooverførsel?

Det er ikke muligt at ændre en planlagt overførsel. Hvis du har brug for at ændre en planlagt kontooverførsel, fx beløbet, skal du slette overførslen og oprette en ny. Dette kan gøres i netbanken.

Du kan senest slette eller ændre din overførsel dagen før, den planlagte gennemførelsesdato.

Sådan gør du

  1. Log på netbanken
  2. Find "Kommende betalinger fra alle konti" (i højre side af skærmen)
  3. Klik på den planlagte betaling, du ønsker at ændre
  4. Klik på "Slet overførsel" og godkend med MitID
  5. Opret en ny overførsel med de ønskede ændringer

Bemærk, at det er ikke muligt at rette i en gennemført betaling.

Hvordan sletter jeg en kontooverførsel?

Du kan slette en planlagt kontooverførsel, der ikke er gennemført endnu.

Den planlagte overførsel kan senest blive annulleret dagen før, den er sat til at blive gennemført

Sådan gør du

  1. Log på netbanken
  2. Find "Kommende betalinger fra alle konti" (i højre side af skærmen)
  3. Klik på den planlagte betaling, du ønsker at slette
  4. Klik på "Slet overførsel" og godkend med MitID

Bemærk at det er ikke muligt at slette en gennemført betaling.

Hvad er en standardoverførsel?

Ved en standardoverførsel er beløbet til rådighed på modtagerens konto den førstkommende bankdag efter betalingsdatoen. Det kan tage længere tid, hvis overførslen finder sted om aftenen eller i weekenden.

Eksempel på standardoverførsel
Hvis du laver en standardoverførsel mandag aften, vil beløbet typisk være tilgængeligt først onsdag. Hvis overførslen sker fredag aften, kan beløbet først være tilgængeligt tirsdag.

Hvad koster det?
Se vores aktuelle prisliste for servicegebyrer

Hvad er en straksoverførsel?

Ved en straksoverførsel gennemføres overførslen med det samme, og beløbet er straks til rådighed på modtagerens konto.

Hvad koster det? 
Se vores aktuelle prisliste for servicegebyrer

Kan jeg lave en overførsel til udlandet?

Ja, du kan både sende og modtage penge til og fra udlandet via din netbank.

Læs mere om overførsel til og fra udlandet